بنگاه‌های مسکن: افت سکه، قیمت ملک را کاهش می‌دهد

بنگاه‌های مسکن: افت سکه، قیمت ملک را کاهش می‌دهد

http://www.bananews.ir/برخی از فروشنده‌ها در بازار مسکن که طی دو هفته گذشته نرخ‌های پیشنهادی فروش واحدهای خود را چند درصدی افزایش داده بودند شاید مجبور باشند دوباره قیمت‌ها را به حالت اول بازگردانند!

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) اکثر بنگاهداران مسکن در تهران در اولین هفته بعد از تعطیلات عید درباره قیمت‌های اعلام شده از سوی فروشندگان اظهار می‌کردند که قیمت‌ها حالت ثبات ندارند و ممکن است در یک روز بارها دچار نوسان شود یا به زبان ساده‌تر نرخ‌های فروش هنوز سردرگم هستند و همچنان تثبیت نشده‌اند.

حال با گذشت ۱۶ روز از تعطیلات نوروز اغلب فعالان در بازار مسکن تاکید می‌کنند: بسیاری از مالکان نرخ‌های پیشنهادی فروش واحدهایشان را که مربوط به پارسال بود تغییر دادند.

یکی از مشاوران املاک واقع در منطقه گیشا درباره وضعیت قیمت خرید و فروش واحدهای مسکونی به دنیای اقتصاد گفت: اکنون بازار معاملات ملکی در رکود به سر می‌برد، زیرا قیمت هر مترمربع واحد مسکونی، بدون منطق افزایش یافته است.

برای مثال یک واحد مسکونی که اواخر سال قبل با قیمت متری ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به بازار فروش اعلام شده بود در حال حاضر همان واحد به متری ۴ میلیون تومان به بازار پیشنهاد شده اما مشتری برای این قیمت وجود ندارد.

وی درباره تداوم روند افزایش ارزش ملک در آینده نزدیک تاکید کرد: شنیده‌ها حاکی از این خبر است که قیمت مسکن در چند روز آینده با افت روبه‌رو خواهد شد.

حدادی دلیل پیش‌بینی‌های خود را کاهش قیمت دلار و سکه در روز گذشته عنوان کرد و گفت: وقتی در یک روز قیمت سکه ۵۰ هزار تومان و دلار ۳۰۰ تومان ارزان می‌شود این احتمال هم وجود دارد که قیمت مسکن کاهش پیدا کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر قیمت سکه و دلار همین طور روند کاهشی را طی کند در قیمت مسکن بی‌تاثیر نخواهد بود و کلیه همکاران بر سر این پیش‌بینی تفاهم دارند.

علاوه براین در خیابان کارگر هم طبق اظهارات تعدادی بنگاهدار ارزش هر مترمربع واحد مسکونی بیش از ۵ درصد در سال جدید افزایش یافته است.

برخی مشاوران املاک در این رابطه عنوان کردند: حجم چشمگیری از فروشنده‌ها، واحدهای خود را در منطقه گیشا بیشتر از ۵درصد گران‌تر کرده‌اند.

مجیدی بنگاهداری در منطقه مذکور تاکید کرد: قیمت‌های پیشنهادی فعلی در بازار مسکن حدود ۱۰ درصد گران‌تر از ارزش حقیقی آنها است.

    نظرات