چمران: مردم به شایعات طرح تفصیلی توجه نکنند

چمران: مردم به شایعات طرح تفصیلی توجه نکنند

http://www.bananews.ir/در حالی که این روزها سازندگان مسکن از گیج بودن بازار ساخت و ساز در نتیجه اجرای طرح تفصیلی گلایه می کنند، رییس شورای شهر تهران که ظاهرا از تمامی جزئیات و تبعات ناشی از اجرای این طرح در پایتخت اطلاع دارد، خطاب به مردم گفت: اجرای طرح تفصیلی در گسترش خانه‌سازی در تهران موثر است و برخی شایعات و دلال‌بازی‌ها نباید بر مردم اثر بگذارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا افزود: اجرای این طرح تاثیری در افزایش نرخ مسکن ندارد و برخی دلالان تلاش می‌کنند شرایط را متشنج جلوه دهند.

وی همچنین با اعلام تصمیم دولت مبنی بر ساخت مسکن ویژه در داخل شهر تهران، اظهار کرد: این اقدام قطعا در کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بها موثر خواهد بود.

چمران با بیان اینکه اخیرا مجوز ساخت مسکن ویژه در زمین‌هایی داخل شهر تهران در کمیسیون ماده ۵ صادر شده است، افزود: این روند ادامه خواهد داشت و قطعا در آینده زمین‌های دیگری در داخل شهر به امر خانه‌سازی دولت اختصاص خواهد یافت.

رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: حجم زمین‌های داخل شهر که می‌توان به این طرح اختصاص داد، محدود نیست و هر اندازه که طرح مسکن ویژه ظرفیت داشته باشد، می‌توان از این زمین‌ها استفاده کرد.

بافت فرسوده بهترین مکان برای مسکن ویژه

چمران با بیان اینکه بافت فرسوده داخل شهر بهترین مکان برای احداث مسکن ویژه پایتخت است، تصریح کرد: دولت می‌تواند به جای زمین‌های بکر خارج شهر که فاقد زیرساخت‌های خدماتی و رفت‌وآمد به آن دشوار است، از بافت‌های فرسوده برای ساخت مسکن ویژه استفاده کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که از آنجا که خرید همه واحدهای مسکونی موجود در یک بافت فرسوده توسط دولت، دشوار است، بنابراین دولت رغبت ندارد که داخل شهر این اقدام را انجام دهد و به سراغ زمین‌های اطراف شهر می‌رود. در حالی که زمین‌های داخل شهر از زیرساخت‌های خدماتی نیز، برخوردار است.

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: با این وجود،‌ روش‌های دیگری همچون شکل‌گیری تعاونی توسط ساکنان بافت فرسوده و استفاده از تسهیلات مسکن مهر و نیز خرید واحدهای بافت فرسوده توسط انبوه‌ سازان می‌تواند در امر خانه‌سازی داخل شهر موثر باشد.

 

 

    نظرات