شهرداری با وجود بودجه ۱۰۰ میلیاردی به پروژه جمع‌آوری آب‌‌های سطحی توجه نکرد

شهرداری با وجود بودجه ۱۰۰ میلیاردی به پروژه جمع‌آوری آب‌‌های سطحی توجه نکرد

http://www.bananews.ir/رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری با وجود اینکه برای پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه داشت؛ ولی به این امر اهمیتی نداد و در حال حاضر دیگر جزء اولویت‌ها نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمزه شکیب در چهارصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره آبگرفتگی برخی از ایستگاه‌های خط ۴ مترو طی بارندگی دو روز گذشته، اظهار داشت: بارندگی چند روز گذشته نسبت به زمان مشابه ۴۶ درصد افزایش داشته است. قسمت پایین ایستگاه در سمت چپ مجتمع ایستگاهی در حال ساخت است که خاک‌برداری آن انجام شده ولی فاصله زیادی تا جداره نداشته و باعث شده آب به مسیر ۴ هدایت شود.

وی با بیان اینکه ایستگاه حبیب‌الله تا ایستگاه اکباتان(ارم سبز) ۶٫۵ کیلومتر طول دارد، ادامه دارد: علت اینکه آب به سایر ایستگاه‌های خط ۴ نفوذ پیدا نکرده شیب معکوس بوده که به تونل توحید مربوط می‌شود. البته لازم به ذکر است که آبگرفتگی ایستگاه حبیب‌الله نیز به نزدیکی زمین رسیده است.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خسارت وارده با توجه به عدم تخلیه آب از ایستگاه‌ها قابل برآورد نیست ولی با توجه به وجود تجهیزات الکترونیکی در داخل ایستگاه‌ها خسارت قابل توجه خواهد بود.

وی خطاب به چمران گفت: از افرادی که در این بحران همکاری داشته‌اند تشکر می‌کنم ولی لازم است به این نکته نیز اشاره شود که در بحران فاز پیشگیری و فاز مقابله وجود دارد. باید از حادثه‌ای که رخ داده درس بگیریم.

شکیب ادامه داد: شهروندان با یک بارندگی مشکل جدی پیدا می‌کنند این در حالی است که هر سال نیز می‌گوییم بارندگی در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی از پروژه‌های اولویت‌دار ما بوده و سال‌ها پیش در کمیسیون عمران اعتبار ۲۰ میلیاردی را به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم ولی به دلیل اینکه به آن اهمیتی داده نشده دیگر جزء پروژه‌های اولویت‌دار نیست، چند سال پیش نیز بازدیدی نیز از این پروژه داشتیم تا ۱۴ الی ۱۵ میلیارد تومان بیشتر برای آن هزینه نشده بود.

وی تصریح کرد: این حادثه حداقل باید برای خودمان تجربه باشد و ظرفیت سایر کانال‌ها مانند کانال قلقلی را بسنجیم و تلاش کنیم تا دیگر از این اتفاق‌ها رخ ندهد.

 

    نظرات