ما در شورا متفق‌القول هستیم/ همه اعضای شورا منافع شهر را در اولویت قرار داده‌اند

ما در شورا متفق‌القول هستیم/ همه اعضای شورا منافع شهر را در اولویت قرار داده‌اند

    ما در شورا متفق‌القول هستیم/ همه اعضای شورا منافع شهر را در اولویت قرار داده‌اند

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما در شورا متفق‌القول هستیم و اگر در موارد اجرایی اختلاف نظر وجود دارد، نه عجیب است نه منفی بلکه هرگاه مخالف و موافق درباره موضوعی صحبت کنند به قوت تصمیم‌گیری‌ها کمک می‌کند.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، شورای ششم شهر اصفهان در میانه اردیبهشت ماه، شمع ۹ ماهگی خود را فوت کرد. چند ماهی که زمان تثبیت جایگاه شورا و اتخاذ سیاست‌های کلی برای یک دوره است. اعضای منتخب شورای ششم که با شعار "اصفهان من، شهر زندگی" پیروز انتخابات ۱۴۰۰ شدند، پیش از آغاز رسمی فعالیت خود کار را برای تدوین منشور شورا، چینش کمیسیون‌های تخصصی و از همه مهم‌تر انتخاب شهردار آغاز کردند.

    با فاصله چند هفته‌ای از شروع رسمی فعالیت‌های شورای ششم، علی قاسم‌زاده به عنوان شهردار جدید اصفهان انتخاب شد و او نیز در چند برهه اقدام به انتخاب مدیران شهرداری کرد که از آخرین تغییرات در بدنه مدیریت شهری چند روزی بیشتر نمی‌گذرد. از سوی دیگر در خودِ شورا نیز غلامحسین صادقیان راهی پایتخت شد تا با شروع کار در وزارت بهداشت، احمد شریعتی از دیگر لیست اصولگرای انتخابات وارد ترکیب ۱۳ نفره شورا شود.

    با هرچه بر شورا و شهرداری اصفهان گذشت اکنون می‌توان گفت که مدیریت ششم شهر دوره تثبیت خود را پشت سر گذاشته و عملا با آغاز سال ۱۴۰۱ اولین اقدامات اجرایی را با بودجه مصوب خود آعاز کرده است. گذر از تعطیلات نوروز و شرایط ویژه ماه مبارک رمضان و از همه مهم‌تر پایان تغییرات مدیریتی در شهرداری، اواسط اردیبهشت را موعد آغاز فعالیت جدی شورای ششم کرده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: شوراهای شهر ۲۳ سال در نظام جمهوری اسلامی عمر دارند اما با این وجود دستگاه‌ها به ویژه نهادهای اجرایی مانند استانداری اهمیت چندانی برای جایگاه آن قائل نیستند و سیاستگذاری در این خصوص را محدود به شهرداری می‌دانند درحالی که شورای شهر دامنه فعالیت بیشتری دارند. در مجموع رویکرد شورای حاضر و انتظارات مردم از شورا را مثبت ارزیابی می‌کنم و امیدواریم بیش از گذشته به جایگاه شوراها اهمیت داده شود.

    وی در این باره که گفته می‌شود انتظار مردم از شورا فراتر از حوزه شهرداری است و درباره مطالباتی که مردم از شورا برای پیگیری مسئله زاینده‌رود دارند، گفت: شورا به اندازه قابل قبول این موضوع را دنبال کرده و کمیسیون ویژه آن نیز تشکیل شده است. همچنین دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود نیز تشکیل شده تا عمده اطلاع‌رسانی‌ها انجام شود و مردم در جریان اقداماتی که در گذشته در حوزه زاینده رود افتاده و در آینده خواهد افتاد قرار گیرند.

    نورصالحی ادامه داد: حتی مصوبه تشکیل این دبیرخانه مانند دیگر مصوبات مورد اشکال قرار گرفت و در ارزیابی آن عنوان می‌شد که ممکن است به شورا و شهرداری مربوط نباشد اما شورا برای تصویب آن مصّر بوده و اقدامات قانونی آن پیگیری شد. شما از هفته فرهنگی اصفهان نمود و بروز فعالیت این دبیرخانه را دیدید. تاکید می‌کنم که شورای شهر از راهی که آغاز کرده مایوس نشده اما شرایط پیچیده بوده و دولت نیز تا این لحظه اهتمام جدی برای تحقق مطالبات درباره زاینده‌رود نداشته است.

    وی با بیان اینکه اکنون برنامه ۱۴۰۵ درحال بازنگری بوده و تدوین برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله با همکاری شهرداری دنبال شده است، خاطرنشان کرد: منشور شورا همان چند روز اول به تصویب رسید و با تمام این اقدامات می‌توان گفت که مسیر مشخص شده است. بودجه سال ۱۴۰۱ نیز به عنوان یک برنامه سالانه تصویب شده و برنامه محلات و میز هوشمندسازی که جزو انتظارات شورای شهر بوده اجرایی شده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با رد شایعات مبنی بر وجود دودستگی در شورا بیان کرد: باید بدانیم که شورا یک مجموعه واحد بوده و افراد به ویژه در حوزه‌های اجرایی ممکن است در آن اختلاف نظر داشته باشند. درباره هر موضوعی بعضی موافق و بعضی مخالف هستند و نمی‌توان انتظار داشت همه ۱۳ عضو درباره همه مسائل یک شکل نظر بدهند اما با این وجود، اختلافات اثرگذاری منفی نداشته بلکه تقویت کنند بوده است و تمام اعضای شورا منافع مجموعه شورا و شهر را در اولویت قرار داده‌اند.

    وی تصریح کرد: ما در شورا متفق‌القول هستیم و اگر در موارد اجرایی اختلاف نظر وجود دارد، نه عجیب است نه منفی بلکه هرگاه مخالف و موافق درباره موضوعی صحبت کنند به قوت تصمیم‌گیری‌ها کمک می‌کند.

    نورصالحی درباره شایعات پیرامون استیضاح شهردار اصفهان ادامه داد: اکثریت قریب باتفاق شورا از برنامه‌های شهردار حمایت می‌کنند. کلمه استیضاح حتی یکبار هم به زبان هیچ‌کدام از اعضای شورا جاری نشده است اما بعضی افراد هستند که منفعت خود را در مقابله با مجموعه‌های فعال می‌بینند. آن‌ها می‌دانند که امکان استیضاح شهردار در ابتدای مسیر چندان قوی نیست اما شیطنت‌هایی که وجود دارد را با هدف ایجاد تزلزل و تردید در بدنه شورا انجام می‌دهند. این اقدامات جز تلف کردن وقت اعضای شورا در پاسخگویی و دسته‌بندی کردن آن‌ها ثمر دیگری ندارد. البته اعضای شورا نیز هوشیار هستند و این تفرقه‌افنکی‌ها تاکنون تاثیری در روند کار ما نداشته است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا برای برخورد قانونی با این افراد اقدام می‌کنید، گفت: در جلسه اخیر شورا یکی از اعضا چند نمونه از تخریب‌ها و شگردهای غلط را در حضور مدیرکل دادگستری استان مطرح کرد اما به نظرم اگر به این افراد بها ندهیم اثر بیشتری دارد. آن‌ها با یک شایعه می‌خواهند دیگران را به گوشه رینگ بکشانند و شیطنت‌هایشان پایانی ندارد. اکثریت شورا توجهی به این موضوعات نمی‌کنند و ماهیت این شگردها برایشان روشن است.

    منبع: روزنامه سیمای شهر

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات