مسئله پسماند در حوزه های  مختلف مطالبه اول مردم است و باید در صدر اولویت‌ های شهرداری قرار بگیرد

مسئله پسماند در حوزه های مختلف مطالبه اول مردم است و باید در صدر اولویت‌ های شهرداری قرار بگیرد



به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز ، سیاوش محمودی روز دوشنبه در نطق پیش از دستور پنجاه و یکمین جلسه رسمی شورای شهر اهواز در صحن علنی این شورا ،  نظافت شهری را یکی از مطالبه های اساسی مردم از مدیریت شهری دانست و افزود: نظافت معابر شهری، بازارچه ها، حذف زواید بصری و همچنین جمع آوری نخاله های ساختمانی از جمله مطالبه های جدی مردم اهواز از شهرداری است.

وی افزود: ساماندهی به وضعیت پسماند اهواز یکی از مسایل فوری، اولویت دار و اساسی شهرداری است که نشان می دهد آنچه باید در این حوزه انجام می شده تا کنون به درستی در این شهر انجام نشده است.

رییس شورای شهر اهواز با اشاره به اجرای طرح زیباسازی شهری از اسفندماه سال ۱۴۰۰ در این شهر گفت: بر اساس این طرح قرار بود دستگاه های مختلف برای جمع آوری نخاله های ساختمانی از سطح معابر شهر به کمک شهرداری بیایند که به دلیل عدم مشارکت این دستگاه ها، هدف گذاری ترسیم شده در این طرح محقق نشد.

وی ورود رسانه ها و سازمان های مردم نهاد برای ارتقای فرهنگ عمومی را ضروری دانست و گفت: بسترسازی برای مطالبه گری مردم از مسولان در بخش های مختلف شهری از جمله پسماند، تفکیک زباله از مبداء و بازیافت به منظور بهره گیری از مشارکت مردم در مدیریت شهری به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.

محمودی ادامه داد: با توجه به ضرورت ارتقای زیباسازی شهری معابر اهواز، تدوین طرحی منسجم توسط شهرداری در این زمینه ضروری است تا بر اساس آن در گام اول عملیات زیباسازی محله ها به عنوان الگو در مناطق اولویت دار آغاز و در ادامه اجرای این طرح به کل سطح شهر گسترش یابد.

وی با تاکید بر ضرورت حذف کاغذ از روند اداری مدیریت شهری اهواز افزود: شورای شهر اهواز با الکترونیکی کردن تمام فرایندهای اداری خود این کار را آغاز کرده است و این انتظار وجود دارد که این مهم در شهرداری نیز عملیاتی شود. لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات