تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کمیسیون تلفیق شورا برای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کمیسیون تلفیق شورا برای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

    تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در کمیسیون تلفیق شورا برای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط مدیریت شهری برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی، اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبه‌ای به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی اختصاص داده شد.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمدرضا فلاح در برنامه‌ رادیویی «صدای شهر» با اشاره به وضعیت حمل و نقل در کلان‌شهر اصفهان اظهار کرد: به دلایل مختلف وضعیت حمل و نقل در اصفهان مطلوب نیست. ناوگان حمل و نقل عمومی باید سریع، امن و با کیفیت خدمات‌رسانی کند و ما به عنوان نمایندگان مردم در شورا از خدمات کنونی رضایت لازم را نداریم.

    وی افزود: از جمله دلایلی که سبب شده کیفیت خدمات حوزه حمل و نقل عمومی در سطح مطلوب نباشد تعداد کم اتوبوس‌های موجود در خطوط است.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حداقل ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس باید به صورت روزانه در خطوط مختلف اتوبوسرانی شهر فعال باشند اما در حال حاضر حدود ۷۰۰ دستگاه در حال خدمت‌رسانی هستند که فرسودگی و خرابی اتوبوس‌ها علت این مسئله است.

    وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده توسط مدیریت شهری برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی، اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبه‌ای به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی اختصاص داده شد.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اصفهان قول داد با تامین این مبلغ، تا نیمه دوم سال بخشی از اتوبوس‌های فرسوده نوسازی شده و وارد ناوگان شوند تا قسمتی از مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی برطرف شود.

    وی خاطرنشان کرد: شلوغی اتوبوس‌ها و افزایش سرفاصله‌ها سبب شده که مردم از خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی راضی نباشند اما تلاش ما این است که با چاره‌اندیشی در این زمینه شرایط را برای خدمت مطلوب به شهروندان فراهم کنیم.

    فلاح با بیان اینکه یکی از اهداف مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل پاک، توسعه خطوط مترو است، تصریح کرد: مترو می‌تواند بخشی از آلودگی هوا را در شهر اصفهان کاهش دهد. در همه ادوار مدیریت شهری نسبت به این امر توجه شده و در این دوره از شورای شهر نیز به توسعه و تجهیز مترو اهتمام داریم.

    وی با بیان اینکه درصدد برطرف کردن نواقص خط یک و تکمیل خط دوی مترو هستیم، گفت: عملیات این خط شروع شده و نزدیک به ۱۳ ایستگاه در حال فعالیت هستند، قرار است یکی از شرکت‌های معتبر خصوصی حوزه حمل و نقل برای تکمیل این خط مشارکت کند که در این صورت تا ۴ سال آینده شاهد بهره‌برداری از خط دوی مترو خواهیم بود.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ هزار نفر توسط قطار شهری اصفهان، ۳۰۰ هزار نفر توسط اتوبوسرانی و ۲۵۰ هزار نفر توسط تاکسیرانی در شهر تردد می‌کنند.

    وی ادامه داد: به علت اینکه در شهر اصفهان خط دو و سه متروی فعال نیست، نواقصی را در حوزه حمل و نقل شاهد هستیم که می‌طلبد هرچه سریع‌تر این دو خط به بهره برداری برسد. تکمیل خطوط مترو در اصفهان می‌تواند سبب جذب گردشگران داخلی و خارجی شود.

    فلاح با بیان اینکه کمبود منابع مالی و تاریخی بودن اصفهان از عوامل تاخیر در روند احداث خطوط مترو در این شهر است، گفت: در این زمینه علاوه بر اعتبارسنجی باید هماهنگی‌های لازم با متولیان میراث فرهنگی نیز داشته باشیم. امسال ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه تصویب شد تا شهرداری در این راستا برای تامین اوراق مشارکت قدم بردارد و به سمت تکمیل خطوط دیگر مترو برویم.

    وی بیان کرد: به دنبال کاهش سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها در خطوط مختلف هستیم، همچنین در سال جاری ۱۷۳ دستگاه اتوبوس نو قرار است خریده شود و علاوه بر این نوسازی ناوگان را در دستور کار داریم که با تحقق این دو موضوع در همه خطوط سرفاصله‌ها کاهش پیدا می‌کند.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای شهر موضوعی مبنی بر قرار دادن مینی بوس و میدل باس در خیابان‌هایی که تقاضای تردد در آن‌ها کمتر است مطرح شده است. امیدواریم در خیابان‌های کمکی و در برخی شهرک‌ها این اقدام صورت گیرد تا در کنار خطوط اتوبوسرانی گامی در جهت حمل و نقل آسان و امن شهروندان برداریم.

    وی ادامه داد: به شهروندان تعهد دادیم که با جدیت در راستای توسعه خطوط مترو، نوسازی اتوبوسرانی و کیفی سازی تاکسیرانی در شهر قدم برداریم. در این میان هم باید توجه ویژه‌ای به کارکنان این ناوگان و رانندگان داشته باشیم، زیرا اگر آن‌ها به درآمد مکفی و رفاه برسند با انگیزه بیشتری به شهروندان خدمت می‌کنند.

    فلاح با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ تلاش بر این بود که رفاهیات کارکنان در حوزه حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: افزایش مطلوب کرایه‌ها و نوسازی و کیفی سازی دستگاه‌ها می‌تواند بخشی از دغدغه‌های رانندگان را برطرف کند.

    وی افزود: در دوره‌های قبل مدیریت شهری، خطوط اتوبوسرانی تندرو راه اندازی شد و شهروندان از این خطوط رضایت دارند، در مسیرها و معابر شلوغ و پرترافیک تنها وسیله‌ای که می‌تواند شهروندان را به مقصد برساند همین اتوبوس‌های تندرو هستند.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: البته نواقصی وجود دارد که درصدد رفع آن هستیم، به عنوان نمونه مسیرهای دوچرخه به صورت عجولانه و غیراستاندارد در دوره قبل ایجاد شد و مشکلاتی را ایجاد کرد. به دنبال این هستیم که با استانداردسازی این مسیرها بخشی از مشکلات حوزه حمل و نقل را برطرف کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جاری وضعیت حقوق رانندگان در ناوگان اتوبوسرانی بهبود کامل پیدا کند، علاوه بر این خدمت‌رسانی خوبی به شهروندان نیز داشته باشیم. از شهروندان تقاضا داریم که نسبت به بهبود حمل و نقل عمومی ما را از پیشنهادات خود محروم نکنند.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات