جشن روز «پهلوان» در بوستان «قلعه‌دختر» برگزار می‌شود

۳۰ اردیبهشت‌ماه؛

جشن روز «پهلوان» در بوستان «قلعه‌دختر» برگزار می‌شود

معاون فرهنگی شهردار کرمان، از برگزاری جشن روز «پهلوان» به‌مناسبت ۱۷ شوال، روز «فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای» در بوستان «قلعه‌دختر» خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، عبدالرضا شیخ‌شعاعی، افزود: این مراسم با هدف تجلیل از پهلوانان شهر کرمان که همچنان در زورخانه‌های سطح شهر، ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را زنده نگه داشته‌اند، برگزار می‌شود.

وی، با تاکید بر اهمیت احیای فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم جوانان و نوجوانان امروزی با فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای آشنا و به آن علاقمند شوند و یکی از اهداف برگزاری جشن روز «پهلوان» نیز همین است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان بیان کرد: در همین راستا تصاویر و مشخصات ۲۰ نفر از پهلوانان نامی یک قرن اخیر شهر کرمان که منش پهلوانی داشتند و به لحاظ ورزش‌های زورخانه‌ای، حرف اول را در کرمان می‌زدند، روی بیلبوردهای سطح شهر، نصب شده تا مردم و به‌ویژه نسل جدید بیشتر با فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای آشنا شوند.

شیخ‌شعاعی یادآور شد: جشن روز «پهلوان»، جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۸ در بوستان «قلعه‌دختر» واقع در خیابان «هفده شهریور» همراه با برنامه‌های شاد،  اجرای ورزش‌های باستانی و تجلیل از پهلوانان کرمانی با حضور شهردار و جمعی از مدیران شهری و شهروندان برگزار خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات