اجرای طرح ساماندهی کارگاه‌های بازیافت با ایجاد مجتمع بازیافت

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان خبر داد:

اجرای طرح ساماندهی کارگاه‌های بازیافت با ایجاد مجتمع بازیافت

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از ایجاد مجتمع بازیافت درجهت اجرای طرح ساماندهی کارگاه‎های بازیافت خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، محمود ایرانمنش گفت: برای ساماندهی کارگاه‌های بازیافت و با هدف خارج کردن این کارگاه‌ها از محدوده شهر و تجمیع آن‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و زیست‌محیطی، مجتمع بازیافت ایجاد می‌‎شود.

وی افزود: هدف از ایجاد این مجتمع، در مرحله نخست تجمیع کارگاه‌های بازیافت و کنترل و نظارت بیشتر بر فعالیت این‌گونه مشاغل طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند است.

معاون خدمات‌شهری شهردار بیان کرد: شهرداری کرمان طبق مصوبه شورای تامین استان و پس از تایید دستگاه‌های مسئول، دو محل را برای ایجاد این مجتمع در نظر گرفته که قطعه‌زمین اول در بلوار «شرف‌آباد»، روبه‌روی تصفیه‌خانه فاضلاب کرمان در شهرک گلخانه و قطعه‌زمین دوم در اراضی «الله‌آباد» مکان‌یابی شده است.

ایرانمنش با بیان اینکه متراژ مکان‌های یادشده درمجموع ۵۰ هکتار است، گفت: تاکنون، قطعه‌زمین واقع در بلوار «شرف‌آباد» به متراژ حدود ۳۰ هکتار از اراضی ملی، تحویل شهرداری کرمان شده و اقدامات لازم جهت تحویل قطعه‌زمین دوم از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی استان در حال انجام است.

وی ادامه داد: درصورتی که مراحل تحویل زمین توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان انجام گیرد، شهرداری نسبت به طراحی قطعه دوم و پیگیری جهت  ایجاد مجتمع و ساماندهی کارگاه‌های واقع در آن محدوده را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر، مراحل نقشه‌برداری و طراحی نقشه تیپ و طرح مطالعات فنی اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی قطعه‌زمین اول واقع در انتهای بلوار «شرف‌آباد» جهت ساخت مجتمع بازیافت، انجام شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان ادامه داد: شهرداری به‌منظور شناسایی سرمایه‌گذار، طی فراخوانی در روزنامه‌های سراسری و محلی، اطلاع‌رسانی کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات