خانواده ها نقش اساسي در بهينه سازي مصرف برق دارند

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي فارس ، مهندس يداله حقيقي در اين نشست كه با حضور خانم دكتر خداپرست مشاور وزير نيرو در امور زنان ، خانم رمضاني مشاوره امور زنان و خانواده شركت توانير ، خانم گودرزي مشاور امور زنان و خانواده شركت مديريت منابع آب ايران و برخ ياز بانوان شاغل در برق فارس ترتيب يافت ، بر لزوم تلاش جمعي براي عبور از تابستان پر مصرف امسال تاكيد كرد.
مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس خاطر نشان كرد : مصرف بهينه به معني كم مصرف كردن و خود و خانواده را در تنگنا قرار دادن نيست ، رعايت الگوي مصرف و تعهد به انجام آن موضوع مهم ناشي از احساس مسئوليتي است كه هر كدام از ما نسبت به هم نوع خود خواهيم داشت. در اين ميان، زنان و مادران نه تنها در خريد لوازم و مواد مصرفي نقش مهمي دارند، بلكه در درست مصرف كردن و همچنين نگهداري موارد مصرفي نيز بايد مديريت داشته باشند. اگراحساس وظيفه و حفظ سرمايه هاي خانواده در زنان ايجاد شود، آنان در حفظ منابع ملي نيز تأثير بسزايي دارند و اين امر خود به خود عاملي براي ايجاد الگوي مناسب مصرف برق براي نسل هاي بعدي خواهد بود.
مهندس حقيقي با اشاره به اجراي برنامه هاي فرهنگي از سوي مشاوران زنان و امور خانواده در وزارت نيرو ، توانير و شركت برق منطقه اي استان فارس افزود: همين برنامه هاي فرهنگي بسيار راهگشا و موثر خواهد بود و استان فارس و جنوب كشور را از نقطه اوج مصرف تابستاني امسال عبور خواهد داد ، ارتقاي سطح آگاهي زنان و مادران در خانواده براي بهينه سازي مصرف برق نياز به فرهنگ سازي دارد ، فرهنگ سازي را بايد از خودمان و از خانواده خودمان آغاز كنيم تا آغاز گر فرهنگ سازي در جامعه باشيم.
مشاور وزير نيرو در امور زنان و خانواده نيز در اين نشست با تقدير از همراهي و حمايت مدير عامل شركت برق منطقه اي استان فارس و مديران آب و برق در اين استان با بيان اينكه اصلاح الگوي مصرف در جامعه از طريق زنان و خانواده امكانپذير است، گفت: برنامه هاي كلان مديريت انرژي نشان مي دهد زنان تاثيرگذاري عميقي در اين حوزه دارند و بايد از همه ظرفيت هاي موجود در اين عرصه بهره گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات