بهره‌مندی از ظرفیت بین المللی شاهنامه فردوسی در  ...

بهره‌مندی از ظرفیت بین المللی شاهنامه فردوسی در ...

بهره‌مندی از ظرفیت بین المللی شاهنامه فردوسی در دستور کار مدیریت شهری/ اهتمام ویژه به المان‌های مرتبط با شاهنامه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسین حسامی در حاشیه بازدید از رویداد فرهنگی و هنری «حکیم توس» اظهار کرد: فردوسی بزرگ با گنجینه‌ای از کلمات که آن‌ها را به نظم درآورده، ادبیات پارسی را زنده نگه داشته و به جهانیان معرفی کرده است.

وی با اشاره به شعار شورای ششم مبنی بر جهان شهر بودن مشهد مقدس و بهره‌مندی از حضور مضجع شریف امام مهربانی‌ها، ادامه داد: ما در حوزه مدیریت شهری وظیفه داریم که این ظرفیت بین المللی را به درستی معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: شهر مشهد علاوه بر مضجع ملکوتی امام رضا(ع) که محور شکل گیری این شهر بوده است، ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله آرامگاه فردوسی و توس در خود جای داده که باید این ظرفیت‌ها را بیش از پیش فعال کنیم.

حسامی اضافه کرد: نیاز است تا با ریل گذاری مناسب در مناسبت‌های مختلف از جمله دهه ادب و حماسه، مردم و به ویژه نسل جوان را با این ظرفیت‌های مهم در حوزه‌های مختلف آشنا کنیم.

وی با اشاره به یادمان‌های استقبال از بهار عنوان کرد: امسال شاهد فعالیت‌های متفاوتی در حوزه استقبال از بهار در مشهد بودیم؛ این در حالی است که به المان‌های مرتبط با شاهنامه، توجه ویژه‌ای شد و مورد استقبال زائران و مجاوران نیز قرار گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به انتقال مفاهیم به زبان هنر، تصریح کرد: رویداد فرهنگی هنری «حکیم توس» نیز از برنامه‌های خوب در دهه ادب و حماسه است که در آرامگاه فردوسی برپا شده و روایتگری داستان‌هایی از شاهنامه را انجام می‌دهد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات