اعلام راهکارهای موثر برای ترغیب شهروندان جهت بازدید از موزه‌ها

اعلام راهکارهای موثر برای ترغیب شهروندان جهت بازدید از موزه‌ها

به گزارش شهریار، واحد پژوهش و افکارسنجی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز با طرح سوال "با چه راهکاری می‌توان شهروندان را به بازدید از موزه‌ها ترغیب کرد" به نظرسنجی از شهروندان تبریزی در ۱۲ رسانه مجازی فعال و پرمخاطب استانی با طرح گزینه‌های "الف: معرفی محتوایی و آدرس مکانی موزه‌ها، ب: تدوین برنامه منظم و پویا در موزه‌ها، ج: ایجاد غنای محتوایی و نمایش آثار فاخر به طور مدون، د: تسهیل دسترسی به موزه‌ها" پرداخت.

طبق این نظرسنجی، شهروندان در مجموع با ۳۸ درصد، موثرترین عامل را تسهیل دسترسی به موزه‌ها عنوان کردند و به ترتیب، ایجاد غنای محتوایی و نمایش آثار فاخر با ۲۶ درصد و همچنین گزینه الف و ب هر کدام با ۱۸ درصد در رتبه های بعدی قرار گرفت.

این نظرسنجی از طریق صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی رسانه‌های خبری شهریارنیوز، عصر تبریز، تبریز خبرلری، شمس، تبریز جوان، اویاقلیق، نگاه آذربایجان، تبریز سیتی، آذر انجمن و سیاست تبریز به نمایش گذاشته شد و در مجموع ۲۰ هزار و ۴۶۷ شهروند تبریزی در آن مشارکت کردند.

با توجه به کاهش شیوع ویروس کرونا و همچنین نزدیک بودن فصل تابستان که به نوعی فصل گردشگری تبریز است، شهرداری تبریز با رسیدگی و تقویت ظرفیت های گردشگری خود از جمله موزه‌ها و خانه‌های تاریخی در اختیار، به استقبال مسافران و گردشگران خارجی و داخلی می‌رود.

امسال نیز شهرداری تبریز همچون سال‌های قبل همزمان با شروع فصل تابستان جهت رونق بخشیدن به صنعت توریسم، با راه اندازی اتوبوس‌های تبریزگردی علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن را به بازدید از موزه‌ها و خانه‌های تاریخی شهر خواهد برد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات