تعدادی از خدمات الکترونیکی شهرداری کرمان رونمایی می‌شود

در هفته جاری؛

تعدادی از خدمات الکترونیکی شهرداری کرمان رونمایی می‌شود

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان گفت: تعدادی از خدمات الکترونیکی شهرداری کرمان به‌زودی رونمایی خواهد شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، وحید خطیبی افزود: یکی از سیاست‌های اولویت‌دار و خیلی مهم معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان، مساله الکترونیکی‌کردن خدمات و حرکت به سمتی است که شهروندان مراجعه حضوری کمتری به مجموعه شهرداری داشته باشند.

وی با بیان اینکه نتیجه این کار، علاوه بر سبک‌سازی و چابک‌سازی فرایندها، موجب افزایش رضایت‌مندی شهروندان می‌شود، گفت: در این راستا به سازمان فاوا شهرداری کرمان ماموریت ویژه‌ای داده شد و کارشناسان و متخصصان فاوا به‌طور جدی مشغول کیفی‌سازی خدمات الکترونیک هستند.

نظرسنجی آنلاین کارکنان شهرداری

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان افزود: هم‌اکنون، نظرسنجی آنلاین کارکنان شهرداری آماده رونمایی و بهره‌برداری است که طی آن، کدهای QR برای تمام کارکنان شهرداری تعریف شده است.

خطیبی ادامه داد: کد QR، شناسه‌ای است که به هر کدام از کارکنان شهرداری کرمان اختصاص داده شده و در فاز اول، ارباب‌رجوع می‌تواند با اسکن این کد، اطلاعات شخصی و پست سازمانی هر یک از پرسنل و شرح وظایف آن‌ها را ببیند و درخصوص کیفیت خدماتی که ارایه دادند، نظر خود را ثبت کند.

وی با تاکید بر اینکه این مساله به‌عنوان حقوق شهروندی محسوب می‌شود و ساده‌ترین شکل ممکنی است که شهروندان می‌توانند از طریق اسکن با گوشی خود، نظرات‌شان را در خصوص کیفیت کار و ارایه خدمت ارایه دهند، گفت: از شهروندان می‌خواهیم در این نظرسنجی شرکت کنند و درخصوص کیفیت خدماتی که در شهرداری ارایه می‌شود، نظرات خود را ارایه دهند؛ چراکه نتایج این نظرسنجی، بررسی و تحلیل و به مدیران مربوط ارجاع داده می‌شود تا کیفیت خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی افزایش یابد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان افزود: در این فرم نظرسنجی، علاوه بر اینکه تیک ثبت نظر گذاشته شده، امکان ثبت نظر و ارایه توضیحات درخصوص کیفیت کار و نوع کار پرسنل نیز وجود دارد.

خطیبی ادامه داد: البته استندهای الکترونیکی هم وجود دارد تا اگر فردی تمایل به استفاده از گوشی خود نداشت، بتواند از این طریق نظر خود را ثبت کند.

پرداخت عوارض نوسازی به‌صورت آنلاین

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار با بیان اینکه پرداخت عوارض نوسازی به‌صورت آنلاین که تا امروز در شهرداری کرمان وجود نداشته نیز رونمایی خواهد شد، گفت: با معرفی یک سامانه، این امکان را ایجاد کرده‌ایم تا شهروندان با مراجعه به آن و پرداخت از طریق درگاه بانک ملت، عوارض نوسازی خود را آنلاین پرداخت کنند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان افزود: این فرایند کاملاً پیاده‌سازی شده و بلافاصله بعد از ورود فرد به سامانه مذکور، پیامکی به وی ارسال می‌شود و بعد از پرداخت هم پیامک تایید نهایی به منزله پایان تراکنش به فرد مراجعه‌کننده به سامانه، ارسال خواهد شد.

دریافت وقت بازدید آنلاین

خطیبی، از دیگر اقدامات درجهت الکترونیکی‌کردن خدمات، به دریافت وقت بازدید آنلاین اشاره کرد و با بیان اینکه این مساله از دغدغه‌های شهرداری کرمان بود، گفت: تاکنون، شهروندان باید برای درخواست و دریافت وقت بازدید املاک، به‌صورت حضوری به شهرداری مراجعه کنند که علاوه بر تراکم جمعیت در مناطق، وقت‌گیر است؛ بنابراین، با فراهم کردن امکان دریافت وقت بازدید آنلاین، برای رفع این مشکل اقدام کردیم.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از طریق سایتی که معرفی می‌شود، علاوه بر تعیین وقت بازدید، هزینه را نیز به‌صورت آنلاین بپردازند و به‌صورت پیامکی یا تلفنی، از وقت بازدید خود مطلع شوند.

رصد آنلاین نامه‌ها

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان به رونمایی از امکان رصد آنلاین نامه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این حوزه که در شهرداری کرمان پُرترافیک است و مربوط به پیگیری نامه از سمت ارباب‌رجوع به‌صورت حضوری است، ضمن اتلاف وقت برای شهروندان، باعث ازدیاد مراجعه و تراکم جمعیت در مناطق است؛ بنابراین، این امکان را فراهم کردیم که با ثبت شماره تلفن‌همراه ارباب‌رجوع در دبیرخانه، کد پیگیری به‌همراه سامانه برای آن‌ها ارسال ‌شود و ارباب‌رجوع از طریق این کد بتواند نامه خود را به‌صورت آنلاین رصد کند.

خطیبی افزود: ارباب‌رجوع می‌تواند به‌صورت آنلاین اطلاع پیدا کند که نامه‌اش در چه تاریخی و چه ساعتی، به کدام بخش‌ها ارجاع شده است.

وی ادامه داد: حتی با دستور شهردار کرمان، ارباب‌رجوع می‌تواند با شفافیت کامل دستوری را که هرکدام از مدیران صادر کرده، ببیند که این اقدام در راستای شفاف‌سازی و الکترونیکی‌شدن خدمات در شهرداری کرمان است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان، با بیان اینکه این چهار بخش برای رونمایی آماده شده و به‌صورت پایلوت به مدت ۳۰ روز، از فردا در شهرداری منطقه یک شهر کرمان اجرا خواهد شد، گفت: امیدواریم مشکلات، کمبودها و نقاط ضعف این خدمات رفع شود و بتوانیم آن‌ها را در سایر مناطق پنج‌گانه نیز ارایه کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات