سال 1401، سال جهش خدمت در خطه توس خواهد بود

سال 1401، سال جهش خدمت در خطه توس خواهد بود

سال 1401، سال جهش خدمت در خطه توس خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مجید طهوریان عسکری در حاشیه رویداد فرهنگی و هنری «حکیم توس» اظهار کرد: اعتبارات منطقه توس به همت شورای ششم با رشدی چشمگیر، به ۱۴۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ رسیده و این درحالیست که گفته می‌شد، این شورا توجهی به مقام فردوسی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: این موضوع نشان‌دهنده‌ توجه ویژه نگاه جریان انقلاب به پاسداشت مقام فردوسی است که یک نگاه بسیار مهم و ویژه است؛ در این رابطه به همشهریان عزیز قول می‌دهم که در طول فعالیت شورای ششم با تحولی جدی، جهش را در منطقه توس خواهند دید.

** اثر مثبت رویداد «حکیم توس» بر فرهنگسازی در حوزه ادبیات پارسی

رئیس کمیسیون ویژه منطقه توس در شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد به مناسبت دهه ادب و حماسه، بسته برنامه‌های متنوعی را آماده کرده، عنوان کرد: رویداد فرهنگی هنری «حکیم توس» با اثر مثبت بر فرهنگسازی در حوزه ادبیات پارسی از ۲۴ اردیبهشت ماه لغایت ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار شد.

طهوریان عسکری ضمن تشکر ویژه از سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در برگزاری برنامه‌های هفته ادب و حماسه، گفت: از دیگر برنامه‌های برگزار شده در این هفته می‌توان به حضور گروه‌های مختلف در برپایی مراسمات آیینی، برپایی برنامه‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، شاهنامه‌خوانی در مدارس، فضاسازی شهر و اجرای با شکوه سرود سلام فرمانده اشاره کرد.

وی درباره پاسداشت مقام فردوسی بزرگ گفت: یکی از موضوعات مهمی که در حوزه فرهنگ باید به آن توجه شود، بحث پاسداشت مقام بزرگان و فرهیختگان این سرزمین علی‌الخصوص خطه خراسان است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به برگزاری مراسمی باشکوه در روز نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در محل آرامگاه این شاعر بزرگ افزود: موضوع گرامیداشت مقام فردوسی در عرصه بین الملل، قسمت تجلی بخش جهانشری مشهد در شعار دوره ششم مبنی بر مشهد الرضا(ع) جهانشهر برکت و کرامت است.

طهوریان عسکری تصریح کرد: در روز نکوداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی با حضور مسئولان استانی و کشوری، سفرای کشور های مختلف در مشهد و اجرای سالار عقیلی در محل آرامگاه، مراسمی متفاوت و در تراز بین المللی را شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: با برپایی این مراسم در محل آرامگاه فردوسی دیدیم که می‌شود شادی مومنانه و با نشاط را در شهر داشته باشیم؛ همچنین امیدوارم بتوانیم از این دست مراسمات را با قوت بیشتری در شهر ببینیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات