خسارات طغیان رودخانه ماسوله رودخان

خسارات طغیان رودخانه ماسوله رودخان

http://www.bananews.ir/فرماندار صومعه سرا گفت: بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه ماسوله رودخان، سیل به صدها خانه مسکونی و تأسیسات آب و برق در دهستان کسماء از توابع این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کریم شعبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: با این بارش ها که از شب گذشته در گیلان آغاز شد، بیش از یکصد واحد مسکونی به طور کامل دچار آبگرفتگی شد.

وی اظهار کرد: آب به طور کامل مدرسه راهنمایی باغچه بان دهستان کسماء را فرا گرفته و دانش آموزان این مدرسه توسط کامیون های راه و ترابری و شهرداری صومعه سرا نجات یافته و به منازل شان منتقل شدند.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به تخریب شدن پل سیاه استطلخ این شهرستان و قطع شدن راه اصلی این روستا با شهر بیان داشت: تردد خودرو در جاده های کسماء به گوراب زرمیخ و نیز صومعه سرا به ضیابر به علت آب گرفتگی جاده ها ، به کندی صورت می گیرد.

شعبانی همچنین از تعطیل شدن مدارس دهستان کسماء خبر داد و گفت: پل های این منطقه به دلیل طغیان رودخانه ها در حال تخریب هستند.

وی اضافه کرد: همه اعضاء ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان با تجهیزات لازم به همراه اکیپ های امدادی هلال احمر، شهرداری، فرمانداری و نیروهای بسیج به مناطق خسارت دیده اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند.

صومعه سرا با ۱۳۲ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب رشت مرکز گیلان و دهستان کسماء در پنج کیلومتری شمال شهرستان صومعه سرا قرار دارد.

در همین حال مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه گیلان خسارات ناشی از سیلاب و ریزش کوه در استان را ۱۵ میلیارد ریال براورد کرد .

'افشین عزیزی روز'افزود: این خسارات به راههای ارتباطی استان ، سر دهنه های کشاورزی و برخی از اراضی استان وارد شده است .

وی ادامه داد: راههای ارتباطی شهرستان رودبار ، شفت و فومن به دلیل سیلاب و ریزش کوه مسدود شده بود که هم اکنون تنها محور فومن به ماسوله مسدود است و ماموران راهداری در حال بازگشایی این مسیر هستند.

وی خاطر نشان کرد: راه ارتباطی منجیل به رودبار و شفت باز شده و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

بارش شدید باران و ریزش کوه در دو محور منجیل به رودبار و فومن به ماسوله که ساعت پنج تا شش صبح امروز رخ داد موجب مسدود شدن این دو محور ارتباطی شده بود .

 

 

    نظرات