پروژه‌های زودبازده صرفا به حوزه عمرانی محدود  ...

پروژه‌های زودبازده صرفا به حوزه عمرانی محدود ...

پروژه‌های زودبازده صرفا به حوزه عمرانی محدود نشود/ تعریف 38 پروژه پیشران توسعه در منطقه 4 شهرداری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، سید ابراهیم علیزاده در جلسه کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر که در شهرداری منطقه 4 برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های زودبازده این منطقه، اظهارکرد: براساس گزارش ارائه شده، بخش عمده پروژه‌های تعریف شده در قالب پروژ‌ه‌های پیشران توسعه منطقه 4، به صورت اجرایی هستند تا خروجی آن برای مردم ملموس‌تر باشد و زودتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های زودبازده، در جلسات مشترک و مستمر شهرداری با بدنه شوراهای اجتماعی محلات و مردم ساکن در منطقه استحصال شده، گفت: این پروژه‌ها برای سال 1400 و 1401 تعریف شده و برای هر سال 19 پروژه داریم؛ پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن سال گذشته آغاز گردیده، پیشرفت 99 درصدی داشته و وضعیت بسیار خوبی دارند.

علیزاده تصریح کرد: از جمله پروژه‌های زودبازده اجرایی شده در منطقه 4 می‌توان به بازسازی پیاده‌روها در محله‌های «وحید»، «پنجتن آل عباء»، بازسازی پیاده‌رو و تجهیز فضای ورزشی روباز در محله شهید قربانی، بازپیرایی بوستان شکوفه، تجهیز پارک محلی سرو و ... اشاره کرد.

علیزاده گفت: در جلسه مدیران شهرداری منطقه با معتمدین، گزارش ماهانه پیشرفت پروژ‌ه‌ها ارائه می‎‌شود و تمامی پروژه‌های زودبازده دارای ناظر مردمی هستند.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه برای مجموع 38 پروژه زودبازده منطقه چهار، 60 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است، گفت: تراکم جمعیتی در منطقه 4، چندین برابر متوسط شهری است و درحالیکه حدود 17 درصد از جمعیت شهر در این منطقه ساکن بوده، تنها 7.5 درصد اعتبارات پروژه‌های زودبازده به منطقه 4 اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: حداقل 10 درصد از اعتبارات مربوط به پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه باید به این منطقه اختصاص یابد و اگر سایر مناطق موفق به جذب کامل اعتبارات این حوزه نشوند، بودجه‌های مصوب به سایر مناطق داده خواهد شد.

علیزاده با تاکید بر اینکه پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه نباید صرفا به تعریف پروژ‌‎ه‌‎های عمرانی محدود شوند، افزود: بسیار خرسندیم که این نگاه در شهرداری منطقه 4 پیاده شده و پروژه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، فضای سبز و ... نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های مطالعاتی تعریف شده در قالب پروژه‌های زودبازده، گفت: براساس تصمیم امروز کمیسیون، تمامی اعتبارات مطالعاتی مناطق در اختیار اداره کل مربوطه قرار گیرد تا عدم تخصیص اعتبار، مانعی از اجرا و پیشرفت پروژه‌های نیازمند مطالعه نشود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات