بررسي موارد مرتبط با صنعت برق استان فارس با حضور ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي فارس ، مهندس همايون حائري معاون برق و انرژي وزير نيرو در اين نشست اظهار داشت : برگزاري جلسات كميسيون انرژي در شهرستان ها و در استان ها اقدام ارزشمندي است كه بايد آن را قدر دانست ، اين گونه اقدامات زمينه بهره مندي بيشتر و دسترسي به منابع اطلاعاتي براي تصميم گيري هاي موثر تر را فراهم خواهد كرد .
مهندس حائري به موضوع نيروگاه گازي شيراز و سر و صدايي كه دارد اشاره كرد و گفت : اعلام كرده اند كه اين نيروگاه مستهلك است و باعث ايجاد مزاحمت براي پيرامون مناطق مسكوني شده است ، شركت توانير براي اين نيروگاه برنامه جامع دارد كه پست GIS دراين منطقه احداث شود اميد است نماندگان مجلس براي احداث اين پست و تامين اعتبارات آن همكاري لازم را داشته باشند .
وي ادامه داد : اين موضوع در اولويت توانير قرار دارند ، شركت برق منطقه اي استان فارس و شركت توزيع برق اين موضوع را در برنامه دارد و با اولويت آن را دنبال خواهد كرد .
معاون وزير نيرو در ادامه برق رساني به روستاي امام زاده محمد را كه خواسته يكي از نمايندگان بود در اولويت دانست و گفت : با همكاري امور عشاير استان و توزيع برق استان اين طرح انجام خواهد شد و همين امسال به بهره برداري خواهد رسيد .
حائري ، جابجايي شبكه هاي توزيع برق را هم مورد اشاره قرار داد و گفت : اين طرح هم در اولويت قرار دارد و با سرعت انجام مي شود ، پست ها و خطوط انتقال و تامين برق شهرك هاي صنعتي هم در برنامه داريم ، همكاري همه جانبه بين شركت هاي توليد و توزيع براي تامين برق صنعتي در شهرك هاي صنعتي در حال انجام است ، از همه اقدامات موثر در اين عرصه استقبال مي شود .
معاون برق و انرژي وزير نيرو با اشاره به افزايش مصرف برق در تابستان، گفت: همه هماهنگي ها و تلاش ها براي عبور از شرايط كنوني و پرهيز از اعمال خاموشي برق است.
حائري در نشست نمايندگان مجلس به بررسي آخرين وضعيت تراز توليد و مصرف برق در روزهاي گرم پيش رو پرداخت و افزود: هم اكنون نيروگاه ها در حداكثر شرايط توليد قرار دارند اما نياز مصرف در هفته جاري به دليل گرماي شديد اين روزها، افزايش بيشتري خواهد يافت.
وي ادامه داد: همه هماهنگي ها و تلاش ها براي عبور از شرايط كنوني و پرهيز از اعمال خاموشي برق است.
مديرعامل شركت برق منطقه اي فارس هم دراين نشست با تقدير از حمايت هاي معاون وزير و نمايندگان مجلس اظهار داشت: تامين برق كارخانجات صنعتي و تداوم توليد، اولويت اصلي پيش روي مديران برق فارس است و در اين راه از هيچ كوششي فروگذار نمي كنيم.
يدالله حقيقي در اين برنامه به نقش صنعت در رونق اقتصادي و تامين درآمد و ايجاد اشتغال اشاره كرد و افزود: در سالي كه به پيشنهاد مقام معظم رهبري به نام توليد دانش بنيان و اشتغال زا نام گذاري شده است بايد همه تلاش كنند كه در اين عرصه رويكردهاي استفاده از ظرفيت هاي دانش بنيان در صنعت افزايش يابد و مورد استقبال قرار گيرد.
مدير عامل شركت برق منطقه اي فارس ، توليد دانش بنيان در برق فارس را داراي زمينه و ريشه و پيشينه غني دانست و گفت: متخصصان و مهندسان اين شركت همواره بر مبناي فعاليت هاي دانش بنيان كار تامين و انتقال برق و انرژي را دنبال كرده اند و امروز نيز يكي از دغدغه هاي اصلي متخصصان و مهندسان اين شركت آن است كه جان مايه دانش بنيان بودن فعاليت هاي تخصصي را حفظ كنند.
مهندس حقيقي با اشاره به توضيحات نمايندگان مجلس گفت: حمايت از توليد داخلي، دانش بنيان، اشتغال آفرين و بومي سازي صنايع به عنوان راهبرد اصلي پيش روي ماست و همه مديران برق فارس اين موضوع را يك تكليف و وظيفه اصلي مي دانند و به آن پايبند هستند.
جمع بندي نظارت ميداني دو روزه اعضاي كميسيون انرژي به شهرستان هاي استان فارس با حضور مديرعامل شركت ملي گاز، معاون آبفاي وزير نيرو و معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي، استاندار فارس و جمعي از مديران ملي و منطقه اي برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات