روایت نامجو از اصلی‌ترین نگرانی مسکن‌مهر

روایت نامجو از اصلی‌ترین نگرانی مسکن‌مهر

http://www.bananews.ir/وزیر نیرو: طی سفرهای استانی دریافتیم مسکن‌مهر بیش از ظرفیت خواسته مردم ساخته شده است

وزیر نیرو پنج‌شنبه گذشته به صورت سرزده از شهر جدید پرند بازدید کرد تا آنچه مدیران این وزارتخانه برای تامین آب و برق انبوه واحدهای مسکونی‌مهر این شهر تدارک دیده‌اند را رویت کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کمبود امکانات زیربنایی در شهر جدید پرند –پایتخت مسکن‌مهر- باعث شد سال گذشته همه برنامه دولت برای انتقال چند هزار مستاجر ساکن تهران به این منطقه ناکام بماند، طوری که حدود ۲ تا ۴ هزار واحد مسکونی‌مهر احداث شده در پرند تا همین اواخر فاقد یکی از خدمات سه‌گانه (آب و برق و فاضلاب) بودند و افتتاح‌ها منوط شده بود به تامین این خدمات.

اما با پیگیری‌های مشترک وزیر نیرو و وزیر راه‌وشهرسازی برای ارائه اورژانسی آب و برق به پرند، حالا بخشی از واحدهای آماده افتتاح به این امکانات مجهز شده‌اند.

مجید نامجو در بازدید سرزده از شهر جدید پرند درباره آخرین وضعیت آبرسانی به این منطقه گفت: تامین آب شرب پرند نیازمند برنامه طولانی مدت است، اما در حال حاضر از طریق حفر چندین حلقه چاه‌، نیاز موجود مسکن‌مهر پرند به آب ‌شرب تامین خواهد شد.

نامجو با بیان اینکه تلاش دولت این است که مسکن مهر به خوبی پیش برود، اضافه کرد: طی سفرهای استانی که داشته‌ام و با بازدید از پروژه‌های مسکن مهر، دریافتیم که مسکن مهر حتی بیش از میزان مورد نیاز مردم ساخته شده است و این نشان‌دهنده موفقیت صورت گرفته در حوزه مسکن مهر است.

وی ادامه داد: همکاران ما در وزارت نیرو با توجه به ویژگی برخی از مناطق تلاش دارند تا نسبت به ایجاد تاسیسات زیربنایی تسریع داشته باشند که شهر پرند از جمله این مناطق است.

وزیر نیرو در خصوص تامین برق شهر پرند اظهار کرد: از طریق چندین نیروگاه اطراف پرند درصدد تامین برق این منطقه هستیم. تنها نگرانی اصلی ما در خصوص تامین آب شهر جدید پرند است؛ چرا که با توجه به تامین آب تهران از طریق ۵ سد هنوز این مقدار آب جوابگوی جمعیت شهر تهران نیست، بنابراین برای تامین آب شهر پرند درصدد اقدامات دیگری هستیم.

نامجو ادامه داد: موضوع آب پرند نیازمند برنامه طولانی مدت است و باید به منابع آب‌های فرا منطقه‌ای و استانی توجه کرد و هم اکنون همکاران ما برنامه وسیع و طولانی مدت را در این خصوص دنبال می‌کنند اما در کوتاه مدت نگاهمان این است که مکان‌هایی که ظرفیت حفر چاه را در این شهر دارا هستند مورد بهره برداری قرار گیرد که این کار هم اکنون با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط در حال پیگیری است.

وی در خصوص بازدید از طرح آبرسانی توسط مهندسان وزارت نیرو اظهار کرد: انجام کارهای مهندسی مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب داخل شهر باید با سرعت بیشتری در مواضع خود حل و فصل شود.

وزیر نیرو با اشاره به بازدید چند ماه پیش خود به همراه وزیر راه‌وشهرسازی اظهار کرد: در بازدید قبلی در خصوص‌ ریز مسائل آب و فاضلاب بحث و گفت‌وگو شد و چند مشکل موجود در این حوزه مرتفع شد.

نامجو با توجه به حجم متقاضیان برای ثبت نام مسکن مهر در محوطه شرکت عمران شهر پرند و حوصله‌ای که همکاران این شرکت جهت پاسخگو بودن به مردم صرف می‌کنند، از همکاران شرکت عمران شهر پرند تشکر کرد و گفت: تلاش داریم با اقدامات صورت گرفته توسط همکاران خود، تاسیسات زیربنایی برای تمامی‌۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پرند همگام با ساخت و ساز پیش رود.

وزیر نیرو با حضور در شرکت عمران شهر پرند و با بیان اینکه احداث مسکن مهر برای دولت از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: موضوع مسکن می‌تواند بخش بسیار مهمی ‌از نگرانی و دغدغه مردم را حل کند.

در این بازدید، سعید صابونی، مدیرعامل شهر جدید پرند نیز ضمن ارائه گزارشی درباره میزان استقبال مردم از مسکن‌مهر این شهر و همچنین پیش‌خرید ۷۰ درصد از این واحدها توسط مردم تهران از مجموعه وزارت نیرو درخواست کرد سرعت تامین خدمات زیربنایی برای واحدهای آماده بهره‌برداری و همچنین واحدهای در آستانه تکمیل افزایش پیدا کند تا قبل از فصل تابستان، خانوارها بتوانند در واحدهایشان ساکن شوند.

 

 

 

    نظرات