اتمام پروژه های نیمه‌ تمام آذربایجان غربی تا تیر ماه ۹۲

اتمام پروژه های نیمه‌ تمام آذربایجان غربی تا تیر ماه ۹۲

http://www.bananews.ir/استاندار آذربایجان غربی بر لزوم اتمام طرحهای نیمه تمام حوزه های مختلف و مصوبات سه دور سفر هیئت دولت به استان تا تیرماه ۹۲ و توجه ویژه مدیران دستگاهها به این امر تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وحید جلال زاده شامگاه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه طی سالهای ۸۹ و ۹۰ اتمام طرحهای نیمه تمام در بخشهای مختلف عمرانی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی اولویت کاری مدیران دستگاهها بود، افزود: امسال نیز سهم اجرای طرح جدید در بودجه استان محدود بوده و پروژه های نیمه تمام و مصوبات سه دور سفر هیئت دولت باید تا پایان امسال و یا تا تیرماه ۹۲ آماده بهره برداری شوند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا آماده همکاری و حمایت از دستگاهها به منظور اجرای نیمه تمام هستیم، اظهار داشت: یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای اتمام مصوبات اجرایی نشده و نیمه تمام مصوبات سه دور سفر هیئت دولت به استان اختصاص می یابد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تعهدات استانی مصوبات سفرهای هیئت دولت در بودجه ۹۱ پرداخت می شود، ادامه داد: اجرای طرح مهر ماندگار در کشور یکی از طرحهای خوب دولت برای اتمام طرحها نیمه تمام و مصوبات سفر بوده که بر اساس آن طرحها طی سال ۹۱ و تا تیرماه سال ۹۲ عملیاتی و آماده بهره برداری می شوند.

معرفی بیش از ۳۵ پروژه به طرح مهر ماندگار/ حرکت جوانمردانه دولت در عرصه سیاست

جلال زاده در ادامه سخنان خود با بیان اینکه پروژه های معرفی شده به طرح مهر ماندگار استان شامل طرحهای راه، آب، بهداشت و درمان، صنعت و معدن و ورزش است، گفت: با وجود محدودیت منابع دولت مصمم به اجرای این طرح بوده که مدیران باید پیشرفت فیزکی و اعتباری طرحها را به صورت هفتگی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه طرح مهر ماندگار حرکت جوانمردانه دولت در عرصه سیاست محسوب می شود، عنوان کرد: اتمام طرحهای نیمه تمام در پایان سالهای فعالیت یک دولت در کشور تا کنون انجام نشده بود که با این اقدام بار دولت بعدی در مواجه با مشکلات را سبکتر می کند.

وی مصوبات سفرهای هیئت دولت به آذربایجان غربی نسخه استانی طرح مهر ماندگار دانست و اضافه کرد: بر این اساس امسال سالی پرکار و پربار داشته و افزایش بودجه و تخصیص به موقع باید منجر به ایجاد تحول در بخشهای مختلف بر اساس برنامه ریزی باشد.

وی رعایت تعادل اجرای طرح در بین شهرستانها توسط مدیران دستگاهها برای کاهش نابربری را ضروری دانست و افزود: محرومیت زدایی یکی از شعارهای اصلی دولت بوده که در این راستا با اختصاص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبارطی سال ۹۰ برای اجرای طرحهای آب، راه و طرح هادی روستایی در ۱۰۳ سفر روستایی موافقت شد.

افزایش حجم عملیات طرحهای عمرانی آسیب جدی به بودجه وارد می کند

استاندار آذربایجان غربی افزایش حجم عملیات بویژه در اجرای طرحهای عمرانی را یکی از آسیبهای بودجه ای در استان دانست و عنوان کرد: متاسفانه این موضوع ضمن افزایش مدت زمان اجرای طرحها باعث کاهش تخصیص بودجه دستگاهها شده که باید در صورت بروز این امر دستگاه ذیربط جریمه و از بودجه خود دستگاه برای جبران هزینه کم کرد.

جلال زاده همچنین ضمن تبریک روز هوای پاک خواستار برنامه ریزی جهت ساماندهی وضعیت منابع طبیعی، طبیعت بکر و محیط زیست مناطق گردشگری اطراف ارومیه از جمله دره شهدا و دریاچه مارمیشو شد و ادامه داد: دستگاهها باید برای تولید منابع جدید مازاد املاک خود را به مزایده بگذارند.

 

    نظرات