حضور ناشران رسمی الکترونیک برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران

حضور ناشران رسمی الکترونیک برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران

http://www.bananews.irبنانیوز- ناشران الکترونیک کشور که به صورت رسمی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با پروانه نشر رسمی در حال فعالیت هستند، امسال در بخش ناشران الکترونیک نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند.

نشر الکترونیک، امری جا افتاده در کشورهای پیشرفته است که در حال حاضر در کشور ما بسیار نوپا بوده و معمولا جایگاه رسمی ندارد. در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، که از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ در مصلای تهران برگزار می شود، برای اولین بار، ناشران الکترونیک رسمی کشور حضور دارند. این ناشران از طریق مجمع ناشران الکترونیک و با مجوز رسمی نشر کتاب، به امر نشر و توزیع الکترونیکی علوم می پردازند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تا چند دوره قبل، بخشی به نام نشر الکترونیک در نمایشگاه کتاب تهران وجود داشت که شرکتهای ارائه کننده محتوای الکترونیک در آن حضور داشتند ولی مجوزی و یا فعالیت رسمی این گروه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف نشده بود. پس از چند دوره، امسال برای اولین بار، ناشران الکترونیک که دارای پروانه نشر هستند، اجازه حضور در کنار ناشران سنتی را یافته اند.

اغلب ناشران الکترونیک در کشور، به صورت انتشار لوح فشرده عمل میکنند. در این بین پایگاه مرجع دانش، به عنوان ناشر رسمی مقالات کنفرانسهای کشور اقدام به نشر الکترونیک فقط از طریق وب نموده است و با سابقه هفت ساله خود، تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار عنوان مقاله تولید داخل کشور را در وب سایت خود با آدرس www.CIVILICA.com منتشر نموده است.

این پایگاه نیز با حضور خود در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، علاوه بر ترویج نشر الکترونیک و ارائه راهنمایی به پژوهشگران و محققان جویای علم، به معرفی خدمات نشر الکترونیک آنلاین (تحت وب) می پردازد. این پایگاه به تنهایی تاکنون بیش از یک میلیون و دویست هزار صفحه مقاله را در کشور نمایه (ایندکس) نموده است.

 

 

    نظرات