بازگشایی پادگان لشکر 77؛ موضوع ملی و فراتر از مشهد

بازگشایی پادگان لشکر 77؛ موضوع ملی و فراتر از مشهد

بازگشایی پادگان لشکر 77 یک موضوع ملی و فراتر از مشهد است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، فرزانه صادق، معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین بازگشایی و ساماندهی پادگان لشکر ۷۷ ارتش که با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، اظهارکرد: بسیار خرسندم که در شهر مشهدمقدس و در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم، بزرگمردانی بسیار زحمت کشیدند و این پروژه را اجرایی کردند.

وی به قانون خروج پادگان‌ها از محدوده‌های شهری اشاره کرد و گفت: این موضوع در سال ۸۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و اصرار بر این بود که در شورای عالی، دوگانه اراضی پادگان و آبشار با یکدیگر دیده شود و این اتفاق خوب برای شهر مشهد رخ دهد کما اینکه این مساله فقط برای مشهد نیست بلکه یک موضوع ملی به‌حساب می‌آید و برای زائرین دلسوخته امام رضا(ع) نیز هست و حتی می‌تواند بازتاب جهانی داشته باشد.

صادق خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی‌های پادگان می‌توان به مکان‌محور بودن آن اشاره داشت؛ در حال حاضر فضای سبز پادگان تنگ‌تر شده اما بسیار با ارزش است و البته ساختمان‌های تاریخی نیز در این مجموعه وجود دارد که باید حفظ شود.

وی اضافه کرد: برای جابه‌جایی پادگان توافقاتی میان شهرداری، ارتش و آستان قدس رقم خورد که نیازمند هماهنگی بیشتر بود و خوشحالیم که این تلاش‌ها به ثمر نشست.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: با تدبیر استاندار خراسان‌رضوی، همراهی و همدلی آستان قدس رضوی، شهردار و شورای شهر مشهد در مدت زمان کوتاه اتفاقی رقم خورد که سال‌ها قبل باید انجام می‌شد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات