آغاز بهره‌برداری از سد گتوند در خرداد ۹۱

آغاز بهره‌برداری از سد گتوند در خرداد ۹۱

http://www.bananews.ir/وزیر نیرو با اعلام آغاز بهره برداری از سد گتوند در سوم خردادماه سال جاری، از آغاز عملیات اجرایی ساخت سد بختیاری در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجید نامجو از آغاز بهره برداری از سد گتوند در روز سوم خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون در بخش آب کشور، ۹۰۰ هزار میلیارد ریال کار در دست اجرا وجود دارد که تامین مالی این پروژه ها مستلزم همکاری نزدیک دولت و مجلس است.

وزیر نیرو، استفاده ۱۲هزار میلیارد ریالی از مواد ۱۰ و ۱۲ قانون بودجه را از جمله دستاوردهای وزارت نیرو به ویژه در بخش تامین آب کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: در سال گذشته همچنین حدود ۵ هزار میلیارد ریال از ظرفیت ماده ۳۶ قانون بودجه برای سد گتوند به منظور تهاتر با قرارگاه خاتم الانبیاء استفاده شد که این دستاوردها با همکاری و تعامل وزارت نیرو با نمایندگان مجلس حاصل شده است.

نامجو سپس فروش گسترده اوراق مشارکت به منظور تامین منابع مالی پروژه های صنعت آب و برق را به عنوان یکی از فعالیت های ویژه وزارت نیرو در سال گذشته خواند و افزود: سال گذشته درمجموع بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در بخش آب وزارت نیرو به فروش رسید.

وی به مصوبه خوب بند ۲ قانون بودجه سال گذشته اشاره کرد و گفت: مازاد درآمدهای نفتی کمک زیادی به بخش آب کشور کرده است و بیش از ۲ هزار روستا با همین کمک آبرسانی شد.

وزیر نیرو همچنین از اعتبار تخصیص یافته به ساماندهی آب های مرزی، آبرسانی به قم و سد کمال صالح به عنوان دستاوردهای بزرگ تعامل میان دولت و مجلس در سال گذشته یاد کرد.

نامجو در ادامه از آغاز عملیات اجرایی سد بختیاری در آینده نزدیک به عنوان یکی از طرح های بزرگ در سال جاری یاد کرد و گفت: استفاده از ظرفیت ماده ۳۳ بودجه به صورت در اختیار گذاشتن اموال در اختیار وزارت نیرو با پیمانکار راه تامین منابع مالی این طرح بزرگ است.

 

 

    نظرات