ارتفاع مجاز ساختمانها در امتداد امواج رادیویی مراکز مخابراتی زیرساخت کشور تعیین شد

ارتفاع مجاز ساختمانها در امتداد امواج رادیویی مراکز مخابراتی زیرساخت کشور تعیین شد

http://www.bananews.ir/با موافقت دولت، میزان ارتفاع مجاز ساختمان ها در امتداد امواج رادیویی مراکز مخابراتی زیرساخت کشور تعیین شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، این مصوبه به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی از تصویب هیات وزیران گذشت.

بر اساس این مصوبه، ساختمان های با فاصله هوایی کمتر از ۲۰۰ متر از مراکز مخابراتی در شهر تهران؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان کمتر از ۲۷ متر و در سایر شهرها؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان کمتر از ۱۷ متر تعیین شده است.

بر این اساس، ساختمان های با فاصله هوایی ۲۰۰ متر تا ۷۰۰ متر از مراکز مخابراتی در شهر تهران؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان کمتر از ۳۳ متر و در سایر شهرها؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان کمتر از ۲۳ متر تعیین شده است.

براساس این مصوبه، ساختمان های با فاصله هوایی بیشتر از ۷۰۰ متر از مراکز مخابراتی در شهر تهران؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان کمتر از ۴۰ متر و در سایر شهرها؛ ارتفاع بلندترین نقطه ساختمان کمتر از ۳۰ متر تعیین می شود.

همچنین دولت، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را موظف کرده است؛ ضوابط مربوط را برای لحاظ در طرحهای جامع شهری و یا اصلاح آنها به شهرداری های سراسر کشور ابلاغ کند.

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، شهرداری ها نیر مکلف هستند قبل از صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز خارج از چارچوب بند (۱)، تایید لازم را از شرکت ارتباطات زیر ساخت اخذ کنند.

بر اساس مصوبه دولت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز موظف شده است؛ ظرف سه ماه پس از ابلاغ این مصوبه، نشانی مراکز مخابراتی زیرساخت را با ذکر موقعیت به شهرداری های سراسر کشور اعلام کند.

این مصوبه را محمد رضا رحیمی، معاون اول رییس جمهوری برای اجرا ابلاغ کرده است.

 

 

    نظرات