هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم در ساختمان جهان‌نما تعیین تکلیف شود

هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم در ساختمان جهان‌نما تعیین تکلیف شود

    هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم در ساختمان جهان‌نما تعیین تکلیف شود

    رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت ساختمان جهان‌نما گفت: تعیین تکلیف صدها و هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم که در این ساختمان نیمه تمام و نیمه کاره با دنیایی از مشکلات مردمی و اجتماعی رها مانده لازم است.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، مجید نادرالاصلی در نطق میان‌دستور چهل و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، با گرامیداشت ایام شهادت شهید دکتر آیت‌الله بهشتی و ۷۲ یاور انقلاب اسلامی و با اشاره به سالروز سوء قصد به رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی (ره) پس از شهادت شهید بهشتی فرمود: «این پیشامد برای همه ملت ما ناگوار بود و اشخاصی که برای خدمت، خودشان را حاضر کرده بودند و خدمتگزار این کشور بودند، اشخاصی بودند که آنقدری که من آن‌ها را می‌شناسم، از ابرار بوده اند. اشخاصی متعهد بوده‌اند که در راس آنها مرحوم شهید بهشتی است. ایشان را من بیست سال بیشتر می‌شناختم، مراتب فضل ایشان و مراتب تعهد ایشان بر من معلوم بود و آنچه که من راجع به ایشان متاثر هستم، شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود. من او را یک فرد متعهد، مجتهد، متدین، علاقه مند به ملت، علاقه مند به اسلام و به درد بخور برای جامعه خودمان می دانستم.» ان شالله یاد او در جامعه اسلامی همیشه منشا اثر باشد.

    وی خطاب به برخی افراد که ظاهرا تصمیم ندارند بسیاری از موفقیت‌های جدید شهری و شورای شهر را با عینک صحیح نگاه کنند، گفت: اگر بعضا تذکراتی مطرح می‌شود قطعا بنای بهبود روش‌ها را داریم و حتما هم همین‌طور است و نباید از آن‌ها برداشت‌های ناصواب شود.

    رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز با افتخار عرض می‌شود که اجرای سیستم الکترونیک و هوشمندسازی شهرداری برای پاسخگویی و رفع نیازهای مردم به صورت غیرحضوری از افتخارات است.

    وی ادامه داد: اما توصیه موکد می‌شود که مدیریت اقتصادی اداره شهر بزرگی همچون اصفهان با این حجم جمعیت و وسعت مناطق کم برخوردار و مردم محرومی که برای زندگی کردن اصفهان را اختیار کرده‌اند لازمه‌اش پویایی در حوزه درآمدهای پایدار است.

    رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشارکت پذیری، جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های تبلیغاتی و انگیزشی برای صاحبان سرمایه است و اصفهان می‌تواند معدن سرمایه‌گذاری و تولید ثروت و کار و کوشش باشد.

    وی افزود: ما را با سخن کسی که با رندی و سوء استفاده از جایگاه خود خواست ما را برخوردار نمایش دهد و البته از این کلام خواست بگوید اصفهان بیش از حق خودش از سرمایه کشور استفاده کرده کاری نیست، و ما وظیفه خود برای ایجاد فرصت‌های شغلی و کاری را مغتنم می‌شماریم.

    نادرالاصلی بیان کرد: در جلساتی خواستم مطالبی را مطرح کنم که فرصت نشد، اصرار دارم این مسائل در جلسات داخلی گفته و انجام شود.

    وی با بیان اینکه مهمترین مسئله اصفهان امروز هنوز پیگیری مطالبات مردمی در حوزه آب است که مستلزم جدیت بیشتر تمام مدیران استانی و شهری است، گفت: لزوم همگرایی برای جریانات مطالبه گر مردمی و دانشگاهی و نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی از عمده مطالبات ماست. همچنین مسئله فرونشست را باید مطرح کنیم که گویا گزارش‌هایی در وزارت راه و شهرسازی تهیه شده اما از انتشار آن خودداری شده است و مدیران باید مردم را امین و از آن‌ها برای حل مشکل استمداد بطلبند.

    رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسائلی در شهر وجود دارد که باید پیگیری بیشتری داشته باشیم. بازدیدهای فراوان اعضای شورای شهر، شهرداری و مدیران استانی به خصوص معاون عمرانی درباره پهنه‌های مختلف و کاربری‌های آن، لکه‌های اراضی، انتقال صنوف آلاینده، ساماندهی مشاغل و لزوم ایجاد برخی راسته‌های بازاری برای گریز از ترافیک‌های کور ظاهرا به فراموشی شمرده شده است.

    وی افزود: اشاره می‌کنم به بازدیدهای متعدد معاون عمرانی استانداری از مناطق ۲،۹،۱۱،۱۳ که بحث‌های زیادی برای حل مشکلات شد اما هنوز بعد از چند ماه خبری از نتیجه آن نداریم.

    نادرالاصلی با اشاره به ساختمان جهان نما گفت: تعیین تکلیف صدها و هزاران میلیارد تومان سرمایه مردم که در این ساختمان نیمه تمام و نیمه کاره با دنیایی از مشکلات مردمی و اجتماعی رها مانده لازم است و چرا برنامه‌ای نداریم؟

    رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: میدان امام علی (ع) را  مدت‌ها قبل مدیران گذشته ساختند و متاسفانه کمتر بهره‌ای نه مالکان و نه مردم نیازمند و نه شهر و شهروند از آن ندارند. تکلیف را شورا و مدیریت شهری باید روشن کند.

    وی خاطرنشان کرد: نکته آخر اینکه مگر ما درباره ترافیک و ترددهای داخل شهر قرار نیست مدیریت کنیم؟ ده‌ها واحد سازمانی و وابسته به شهرداری در اقصی نقاط شهر پراکنده است و و هر روز جمع زیادی از مدیران و کارشناسان درون شهرداری و مردم برای ارتباط با یکدیگر از این سو به آن سو سفر می‌کنند. چرا این همه سازمان تجمیع نمی‌شوند آیا عدم استفاده از نعمت دارا بودن سرمایه  کفران نعمت نیست؟

    نادرالاصلی با بیان اینکه در ساختمان جهان‌نما سرمایه زیادی وجود دارد که نیمی از آن غیرفعال و نیم دیگر نیمه کاره است، گفت: انتظار است در این مورد و بسیاری از مواردی که در اصفهان مشکل ایجاد کرده تلاش شود، اگر شورای این دوره در این زمینه عمل نکند گمان می‌کنم دیگران این توفیق را نخواهند داشت که گره‌ای از مشکلات مردم در خصوص ترافیک و مالکیت مردم را باز کنند.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات