۲۲ طرح بزرگ عمرانی در ایلام زیر پوشش طرح مهر ماندگار قرار گرفت

۲۲ طرح بزرگ عمرانی در ایلام زیر پوشش طرح مهر ماندگار قرار گرفت

http://www.bananews.irدستیار ویژه رییس جمهوری در سفر به ایلام از قرار گرفتن ۲۲ طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی این استان زیرپوشش طرح 'مهر ماندگار' خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) 'علی اکبر محرابیان' چهارشنبه شب در نشست وی‍ژه بررسی طرح های مهر ماندگار ایلام در سرسرای استانداری اظهار داشت: طرح مهر ماندگار یکی از مهمترین اقدام های دولت است که به منظور شتاب بخشی به روند اجرای طرح های عمرانی و رشد و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته مهمترین پروژه های استانی هر منطقه را در قالب مصوبه ای زیر پوشش قرار می دهد.

وی اظهار داشت: بر پایه این مصوبه طرح های مهر ماندگار با قرار گرفتن در اولویت کاری سازمان ها و مجموعه دولت از امتیاز تخصیص اعتبار حداکثری و نوعی بسیج عمومی برای اجرا در کوتاه ترین زمان ممکن برخوردار می شوند.

او گفت: در استان ایلام با توجه به نیازها و ظرفیت منطقه ۲۲ طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی از جمله مجتمع پتروشیمی ایلام، سدهای کنگیر و دویرج و چند طرح بزرگ صنعتی و تولیدی دیگر با اعتبار چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب طرح مهر ماندگار تعریف شده اند.

محرابیان ادامه داد: دولت تلاش می کند با اعتبار کامل و تخصیص در کوتاه ترین زمان ممکن این طرح ها را تا پایان دوره دوم ریاست جمهور دکتر 'احمدی نژاد' به مرحله بهره برداری برساند و در این راه دستورهای لازم را به زیر مجموعه خود ابلاغ کرده است.

دستیار ویژه رییس جمهوری طرح مهر ماندگار را از نتایج مثبت سفرهای استانی دانست و افزود: مسوولان توانستند با حضور در مناطق مختلف کشور از نزدیک در جریان نیازهای مردم قرار گرفته و با نگاهی واقع گرا و عدالت محور مصوباتی کارگشا برای رشد و توسعه و افزایش سطح رفاه مردم تصویب کنند.

محرابیان اظهار داشت: قطار خدمت رسانی به مردم در نظام جمهوری اسلامی در ایستگاه دولت نهم شتاب مضاعف و نیروی محرکه ای دو برابر در مقایسه با دولت های پیشین به خود گرفت و طرح مهر ماندگار موتور سوم این قطار برای طی کردن هر چه سریعتر مسیر آبادنی و پیشرفت انقلاب اسلامی است.

استاندار ایلام نیز در این نشست از اجرای طرح 'مهر ماندگار' به عنوان گامی بلند برای کاهش فاصله توسعه یافتگی و محرومیت زدایی از استان ایلام یاد کرد.

'مجتبی اعلایی' گفت: استان ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و آسیب ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی از نظر برخورداری از جمله استان های محروم کشور است که باید با اجرای طرح هایی نظر مهر ماندگار از وضعیت کنونی رهایی یابد.

وی افزود: دولت در صدد است برای تحقق شعار عدالت محوری خود تا دو سال آینده از تمام ظرفیت ها برای رشد و شکوفایی این استان استفاده کند و تمام دستگاه ها باید در این راستا عزم خود را جزم کنند.

در این نشست که با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی مهر ماندگار برگزار شد، راهکارهای لازم برای شتاب بخشیدن به انجام پروژه های نیمه تمام این استان بررسی شد.

 

 

    نظرات