شورای عالی استان ها لایحه بیمه کارگران ساختمانی را به مجلس فرستاد

شورای عالی استان ها لایحه بیمه کارگران ساختمانی را به مجلس فرستاد

http://www.bananews.irرییس شورای عالی استان های کشور از ارائه لایحه بیمه کارگران ساختمانی از سوی این شورا به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت : پیش بینی می شود با تصویب این لایحه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حدود دومیلیون کارگر ساختمانی و فصلی زیرپوشش بیمه قرار گیرند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)' مهدی چمران ' چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت مرحوم آیت‌‌الله ' میرزاهاشم آملی 'و آیت‌الله ' ابوالقاسم فرسیو ' و یادواره سرداران و ۵۵ شهید کوی سجادیه آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون‌های مختلف مجلس بررسی شده که متاسفانه نتیجه بخش نبوده است.

وی افزود: این لایحه در کمیسیون اصلی یعنی بهداشت و درمان به نتایج مثبتی دست یافته که بر اساس آن در ساخت و سازهای زیر یکصد متر مربع بیمه با‌‌ همان قیمت قبلی و بالای ۱۰۰متر مربع با کاهش ۵۰ درصدی انجام شود.

رییس شورای عالی استان های کشور گفت : این شورا به دنبال ساماندهی کارگران ساختمانی و بیمه کردن آنها است ، اما متاسفانه تنها ۲۰ درصد کارگران که از اداره کار کارت دارند، می‌توانند بیمه شوند و این معضلی برای بیمه آنها شده که باید این شرط توسط مجلس عوض شود تا همه کارگران بیمه شوند.

وی افزود : همچنین به دنبال آن هستیم تا پس از تصویب لایحه بودجه در صحن علنی مجلس بیمه کارگران را مطرح کنیم تا هزینه آن به ۵۰ درصد کاهش یابد.

چمران بیمه کارگران ساختمانی و فصلی را با توجه به موقعیت کاری و معیشتی این قشر ضروری دانست و ابرازامیدواری کرد : نمایندگان مجلس با نگاه دقیق و دلسوزانه به این قشر زحمتکش ، لایحه را به صورت عادلانه به تصویب برسانند.

وی همچنین از ارائه لایحه دیگری به مجلس خبر داد که بر اساس آن امکان عضویت رییس شورای اسلامی شهر و دو نفر از اعضای شورا در شورای برنامه ریزی هر استان احیا می شود.

چمران گفت: در برنامه پنجم توسعه حضور این افراد منع شده است و اکنون ما به دنبال این هستیم تا بار دیگر شورا‌های شهر در شورای برنامه ریزی هر استان حضور پیدا کنند.

 

 

    نظرات