بروزرسانی طرح‌های تفصیلی؛ حلال مشکلات حوزه شهرسازی

بروزرسانی طرح‌های تفصیلی؛ حلال مشکلات حوزه شهرسازی

بروزرسانی طرح‌های تفصیلی؛ حلال مشکلات حوزه شهرسازی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، سید ابراهیم علیزاده در مراسم تکریم و معارفه معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد اظهار کرد: شهرسازی و معماری حوزه پرکار و محل رجوع بیش از 70 درصد مراجعات مردمی است و امیدواریم اتفاقات خوبی در این حوزه رقم بخورد و رضایت مردمی را بیش از پیش جلب نمائیم.

وی افزود: طرح‌های جامع و تفصیلی، اولین دغدغه و ‌نگرانی شورای ششم است و تا زمانی که در آن بازنگری نشود و امکان پاسخگویی به‌روز وجود نداشته باشد، مشکلات حل نخواهد شد؛ امیدواریم در فرصت کوتاهی این اتفاق رخ دهد تا شهرداری در سریعترین زمان پاسخگوی مردم باشد.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: نگاه شورای ششم، معطوف به شمال و شمال‌شرق است، تا زمانی که طرح تفصیلی بازنگری نشود، روند توسعه و حرکتی در این پهنه‌ها کند خواهد بود.

وی گفت: یکی از نکاتی که اهمیت زیادی دارد و ما انتظار داریم اعضای شورای شهر، مدیران استان و شهردار به آن توجه کنند، موضوع طرح بازنگری در قانون کمیسیون ماده 100 شهرداری‌هاست؛ تا زمانی که طرح جامع و تفصیلی امکان پاسخگویی به‌روز نداشته باشند، جز قفل شدن سیستم در کلانشهرها، عوایدی نخواهد داشت و امیدوارم نمایندگان مجلس توجه ویژه به این موضوع داشته باشند و با کلانشهرها ارتباط بگیرند و شرایط را ارزیابی کنند و بعد طرحی جامعی را تهیه نمایند.

علیزاده خاطرنشان کرد: حوزه معماری شهری نیازمند توجه ویژه و جدی است و امیدوارم سازمان زیباسازی که رویکرد و نگاه مثبتی به این موضوع دارد، به زودی به سرانجام برسد؛ معماری ایرانی-اسلامی در مشهدمقدس کمرنگ شده و تشکیل این سازمان ضروری است.

وی اضافه کرد: هوشمندسازی از دیگر ضرورت‌های حوزه شهرسازی است و باید از گسترش هیات‌های فنی و ... که سلیقه شخصی را اعمال می‌کنند، جلوگیری شود و اقدامات هوشمند شوند؛ از این طریق می‌توان روند پاسخگویی را تسریع بخشید و با شرایط روز همخوانی ندارد.

علیزاده درخصوص بازآفرینی و مشارکت‌های مردمی هم گفت: در گذشته بیشتر شاهد نوسازی بوده‌ایم ولی الان نوسازی و بازسازی تقریبا به صفر رسیده و بیشتر شاهد درجاسازی هستیم؛ جلب مشارکت مردمی و توجه به هویت‌بخشی را باید در محلات هدف بازآفرینی، در دستورکار داشته باشیم.

بازآفرینی و مشارکت مردم: متاسفانه در روند قبلی مشهد بیشت رنوسازی بوده درصورتی که الان نه نوسازی داریم و نه بازسازی و درجاسازی انجام میدهند باید مشارکات مردم و توجه به حفظ هویت بخشی را در دستورکار داشته باشیم

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به استحصال زمین و تحقق سرانه‌های خدماتی، گفت: یکی از محورهای اصلی و مورد تاکید شورای شهر به معاونت شهرسازی، بروزرسانی طرح‌های تفصیلی بوده از این طریق بتوان مانع از گسترش ساخت‌وسازهای ناایمن شد.

علیزاده به کرانه شمالی هم اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که در حاشیه شهر بر آن تاکید داریم، کرانه شمالی است و ضمن تشکر از شهردار که این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار داده، در بدنه مدیریت شهری و به ویژه معاونت شهرسازی باید آن را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: روان‌سازی، هوشمندسازی، تسریع در پاسخگویی، عدالت‌محوری و مردم‌مداری از دیگر نکات حائز اهمیتی است که در بدنه مدیریت شهری و به ویژه حوزه شهرسازی و معماری باید مورد توجه قرار گیرد تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات