گردشگری شهری؛ زمینه ساز توسعه پایدار

گردشگری شهری؛ زمینه ساز توسعه پایدار

گردشگری شهری؛ زمینه ساز توسعه پایدار

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه گردشگری شهری نقش مهمی در توسعه پایدار، ارتقای زیست پذیری و افزایش درآمدزایی شهر دارد، گفت: گردشگری در شهرها زمینه ساز توسعه پایدار است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری شاهرود، محسن احمدی در جلسه با مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان که با حضور هیات همراه و عضو شورای اسلامی شهر شاهرود ظهر امروز در سالن جلسات شهرداری شاهرود برگزار شد، با بیان اینکه گردشگری در شاهرود نیازمند برنامه ریزی دقیق و طرحی جامع است ، افزود: گردشگری شهری یکی از پر جاذبه ترین انواع گردشگری است که می تواند کمک شایانی به درآمد زایی شهری نماید.

وی با بیان اینکه همکاری و تعامل شهرداری و میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی می تواند نقطه امید و قوتی در توسعه صنعت گردشگری و ایجاد توسعه پایدار در شاهرود نماید، ابراز داشت: با برنامه ریزی دقیق، تعامل و همکاری میراث فرهنگی ،شهرداری شاهرود آمادگی لازم را برای ورود به حوزه های مرمت بناها و بافتهای تاریخی سطح شهر، جداره سازی خیابان شهید صدوقی، احیای حمام حاج تقی و حمام بازار، ساخت بازارچه صنایع دستی،کف سازی محوطه تکیه زنجیری، مسجد امام حسن تا تکیه شریعت و ... را دارد.

شهردار شاهرود در پایان ضمن ضرورت ارتقای نقش مدیریت شهری در گردشگری شهری، عنوان داشت: پایداری در گردشگری شهری مستلزم توجه نظام‌مند به ابعاد فنی، فرهنگی، اقتصادی، تاریخی و زیست محیطی است تا استفاده از جاذبه‌های گردشگری مطابق با نیاز امروز و حفظ ماندگاری این منابع برای آیندگان باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات