حذف چرخه‌های اضافی از مهمترین نتایج صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی

حذف چرخه‌های اضافی از مهمترین نتایج صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی

    حذف چرخه‌های اضافی از مهمترین نتایج صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان حذف چرخه‌های اضافی را یکی از مهمترین نتایج صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی دانست.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، رسول میرباقری در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: از شروع دوره جدید شورای شهر و تشکیل کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی چند اولویت را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آن‌ها پیگیری وضعیت بافت فرسوده است.

    وی افزود: دو کارگروه در کمیسیون تشکیل شد که هر ۱۵ روز یک‌بار با حضور شهردار، رئیس و تعدادی از اعضای شورا تشکیل جلسه می‌دهد.

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بافت فرسوده شامل بافت تاریخی و غیرتاریخی است، گفت: قرارگاه مسکن و بازآفرینی در شهرداری به ریاست شهردار و در مناطق پانزده‌گانه نیز این قرارگاه به مدیریت شهردار منطقه تشکیل شده است.

    وی با اشاره به موانع بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: در سال‌های اخیر بسته‌های تشویقی جذاب نداشته‌ایم به همین علت سرمایه‌گذاران و مردم رغبتی برای ساخت و ساز در این مناطق نداشتند.

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بسته‌های جدید تشویقی از نظر ارتفاع ساخت و تسهیلات ساخت را در شورای شهر تصویب کرده‌ایم. علاوه بر این امیدواریم بتوانیم از منابع موجود برای طرح جهش مسکن نیز در همین راستا استفاده کنیم.

    وی افزود: یکی از ایرادات طرح مسکن مهر این بود که در بافت‌های تاریخی و فرسوده شهرها نتوانست اجرا شود، بنابراین با انجام برنامه‌های بازآفرینی و ارائه بسته‌های تشویقی می‌توانیم به هدف خود در این زمینه برسیم.

    میرباقری با بیان اینکه تعدد انواع دفاتر تسهیل‌گیری از دیگر موانع اجرای طرح‌های بازآفرینی است، گفت: مدیریت چند گانه شهری باید برطرف شود و به سمت مدیریت واحد برویم تا موازی‌کاری در خصوص بازآفرینی را شاهد نباشیم.

    وی ادامه داد: عدم ورود جدی طرح جهش ملی مسکن به بافت فرسوده شهری از مهمترین دغدغه‌های روسای کمیسیون‌های عمران و شهرسازی شوراهای شهرهای کشور است.

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تعریض در کوچه‌های شهر براساس اولویت انجام می‌شود، تا زمانی که مالک اقدام نکرده شهرداری نمی‌تواند او را ملزم به تعریض کند، مگراینکه ملکی در گلوگاه‌ها وجود داشته باشد که شهرداری برای بازکردن مسیر رفت و آمد مردم اخطار لازم را ارائه و اقدام می‌کند.

    وی تصریح کرد: بافت تاریخی اصفهان گوهر ارزشمندی است که آن طور که باید و شاید قدرش شناخته نشده است. زحماتی برای این بافت کشیده شده اما هنوز با جایگاهی که باید داشته باشد فاصله دارد.

    میرباقری با اشاره به برنامه‌های الکترونیک ساخت و سازهای شهری گفت: سامانه سرای ۸ با مشارکت معاونت شهرسازی سال ۹۵ خود را آغاز کرده بود که با تلاش همکاران و ارتقا سیستم، سرای ۱۰ راه اندازی شده است. براین اساس شهروندان می‌توانند در زمان بسیار کم، پروانه مرحله نخست ساخت و ساز را بگیرد.

    وی خاطرنشان کرد: از این پس شهروندان بدون مراجعه به شهرداری می‌توانند برای دریافت پروانه خود اقدام کند. از مزایای این سیستم این است که اگر پرونده‌ای بیش از اندازه در نوبت مانده دلایل آن بررسی می‌شود.

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حذف چرخه‌های اضافی، بررسی عوارض، ارتفاع، کاربری، تایید نقشه‌های، چابک‌سازی سیستمی و.. در سامانه سرای ۱۰ قابل انجام است.

    وی گفت: هر شهروند، سازمان‌ها، نظام مهندسی، مهندسین و... کارتابل دارند و تمام اقدامات به صورت سیستمی انجام می‌شود که کار را بسیار سریع‌تر می‌کند.

    میرباقری بیان کرد: بدون کمک مردم کاری پیش نمی‌رود، در شهرسازی الکترونیک نیز مردم باید ما را یاری کنند تا در انجام این طرح موفق باشیم.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات