تحقق سیستم سرای ۱۰ در راستای ارتقای هوشمندسازی شهر

تحقق سیستم سرای ۱۰ در راستای ارتقای هوشمندسازی شهر

    تحقق سیستم سرای ۱۰ در راستای ارتقای هوشمندسازی شهر

    رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی گفت: سیستم سرای ۱۰ در راستای بهبود و تسهیل در فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی و ارتقای سطح کیفی خدمات الکترونیکی ارائه شده به شهروندان اصفهان راه اندازی شده است.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،  محمدرضا فلاح با اشاره به هوشمندسازی خدمات در کلان‌شهر اصفهان، اظهار کرد: در این دو سالی که دنیا از جمله ایران و اصفهان درگیر عوارض سنگین ویروس کرونا بود، ضرورت استفاده از خدمات الکترونیکی و حرکت به سمت شهر هوشمند برای همه مسئولان و مردم مسجل شد.

    وی با بیان اینکه به همین دلیل مدیریت شهری اصفهان هم در صدد است که تمام خدمات شهرداری را هوشمند کند، ادامه داد: در این راستا تلاش می‌شود تا حرکت از حالت سنتی به صورت هوشمند و به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شهروندان به عنوان ذی‌نفع و بهره‌برداران نهایی و بدون واسطه قرار گیرد.

    رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در این حالت شهروندان بدون محدودیت زمانی و مکانی و از طریق رایانه‌های شخصی و گوشی‌های همراه خود می‌توانند به آسانی از تمام خدمات شهرداری استفاده کنند.

    وی در خصوص قابلیت‌های سرای هشت، اظهار کرد: این سیستم معایبی داشت که شهروندان و کارمندان را دچار مشکل می‌کرد، برای مثال سرای هشت وابسته به نرم افزار کمکی بود و تحت اندروید نبود، همچنین این سیستم از لحاظ سرعت و امنیت کند و پایین بود و در بعضی از فرآیندها متکی به همدیگر بود که مسیر حرکت پرونده را در حوزه‌ها دچار مشکل می‌کرد.

    رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در این راستا شهرداری با عزم جدی شورای اسلامی شهر بر آن شد که سامانه هوشمند یکپارچه سیستم شهرسازی و درآمد سرای ۱۰ را در مناطق شهرداری اصفهان برای سهولت کار شهروندان محقق کند.

    وی خاطرنشان کرد: سیستم سرای ۱۰ در راستای بهبود و تسهیل در فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی و ارتقای سطح کیفی خدمات الکترونیکی ارائه شده به شهروندان اصفهان راه اندازی شده است.

    فلاح با تاکید بر پایلوت بودن بعضی از مناطق برای اجرای این طرح، گفت: این طرح به صورت آزمایشی در یکی از مناطق شش یا هفت به صورت پایلوت اجرایی و پس از کنترل فرآیندها به مناطق دیگر شهر تسری داده شد.

    وی با اشاره به مزیت‌های سیستم سرای ۱۰ برای شهروندان، اظهار کرد: این سیستم گامی بلند در راستای تسریع و افزایش کیفیت در ارائه خدمات به شهروندان است، با اجرای سیستم سرای ۱۰ علاوه بر رفع نواقص سرای هشت، ارائه خدمات بهینه به شهروندان عملی می‌شود.

    رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: یکپارچه‌سازی بانک اطلاعات املاک شهرداری، چابک‌سازی سیستم شهرسازی، درآمد و محاسبات، بهبود در زمان پاسخگویی به شهروندان، نگاه ویژه به شهروندان و نقش‌آفرینی آنها در خدمات گرفتن به عنوان بهره‌برداران اصلی و نهایی محقق خواهد شد.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات