ترمیم روکش در ۵۰۰ کیلومتر از راههای روستایی استان تهران

ترمیم روکش در ۵۰۰ کیلومتر از راههای روستایی استان تهران

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه امسال در ۵۰۰ کیلومتراز راههای روستایی استان تهران روکش آسفالت انجام می‌شود، گفت: هماهنگی‌هایی با آزمایشگاه مکانیک خاک انجام شده است تا پروژه ها در مراحل مختلف تعیین کیفیت و تحویل گرفته شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید حسین میرشفیع در گفتگو با مهر در خصوص راهکارهای دولت برای افزایش کیفیت راههای روستایی استان تهران، اظهار داشت: در استان تهران طرح ویژه ای در حال اجراست و روکش راههای روستایی اطراف تهران را با سرعت انجام می دهیم.

وی افزود: در حدود ۵۰۰ کیلومتر از راههای روستایی استان تهران در سالجاری روکش می شود و یکی ازتحرکات جدی ما است، زیرا در گذشته این راهها آسفالت شده بود؛ بنابراین در برنامه توسعه ای ما نبود اما امسال بخشهایی ازاستانهای تهران، اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی که از نظر رویه اشکال داشتند را در اولویت ترمیم آسفالت گذاشتیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه رویه آسفات این راهها مربوط به ۱۵ سال پیش بود و نیاز به ترمیم داشت، گفت: مردم در شمال تهران تردد زیادی دارند و به همین جهت، انجام ترمیم با تاخیر بیشتری همراه می شود، ضمن آنکه شرایط آب و هوایی باعث شد که کار با تاخیر انجام گیرد.

میرشفیع با اشاره به طرحهای مشترک این معاونت با آزمایشگاه فنی خاک، اظهار داشت: قرار شده است که کیفیت کار از سوی آزمایشگاه مکانیک خاک در هرمقطعی که از سوی آزمایشگاه تعیین می شود، مورد آزمایش قرار گیرد تا درزمان تکمیل زیرسازی کل زیرسازی را از نظر مشخصات هندسی از پیمانکار تحویل بگیریم و پس از آنکه مورد تایید قرار گرفت، کار آسفالت شروع شود.

وی بابیان اینکه عمده پروژه های بخش راههای روستایی از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: هیچ یک از پروژه‌ها را وزارتخانه انجام نمی دهد بلکه به استانها ابلاغ می شود و استانها مجری پروژه ها هستند، ضمن آنکه با استانداری ها هماهنگی داریم که در بخشهایی که آنها اعتبارات عمرانی را تامین می کنند، ما تامین هزینه آسفالت را انجام دهیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۹۵ هزار کیلومتر از راه های روستایی آسفالت شده است، اظهار داشت: ۳۱ هزار راه شوسه و ۲۴ هزار کیلومتر هم راه خاکی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور داریم.

 

 

    نظرات