بررسی همکاری های دو جانبه دانشگاه تبریز با دانشگاه های ترکیه

بررسی همکاری های دو جانبه دانشگاه تبریز با دانشگاه های ترکیه

http://www.bananews.ir/همکاری های دوجانبه دانشگاه تبریز با دانشگاه ایلدیر ترکیه در نشستی در این دانشگاه بررسی شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رییس دانشگاه ایلدیر ترکیه روز شنبه در این دیدار از دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های قدیمی و نزدیک به شهر ایلدیر یاد کرد و گفت: ترکیه از توسعه روابط بین المللی با ایران استقبال می کند.

ابراهیم حقی ارتباطات دانشگاهی را راهکار مناسبی برای گسترش همکاری ها عنوان کرد و گفت: شرایط آب و هوایی شهر ایلدیر، پتانسیل خوبی برای انجام پژوهش های کشاورزی را فراهم می کند.

رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز نیز گفت: این نشست به منظور بررسی راهکارهای عملی همکاری دوجانبه، بین دانشکده کشاورزی این دانشگاه با دانشگاه ایلدیر ترکیه صورت گرفت.

صفر نصرالله زاده ادامه داد: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های قدیمی و جامع کشور دارای ظرفیت های زیادی برای توسعه همکاری های مشترک می باشد.

وی با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی بین دو ملت ایران و ترکیه افزود: به خاطر همین اشتراکات و نزدیکی دانشگاه ایلدیر به دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، ارتباط قوی و موثری می تواند بین دو دانشگاه برقرار شود.

وی با بیان اینکه دانشکده کشاورزی از آزمایشگاه های پیشرفته و اعضای هیأت علمی توانمند و مجرب برخوردار است گفت: این دانشگاه و به خصوص دانشکده کشاورزی آماده هر گونه همکاری های علمی، پژوهشی و فرهنگی است و در این خصوص مایل هستیم از پتانسیل های دانشگاه ایلدیر دیدن کنیم.

به گفته وی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در سال۱۳۳۴ تاسیس شده و در حال حاضر۱۰۵ عضو هیات علمی و دو هزار و ۳۰۰ نفر دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشکده مشغول به تحصیل می باشد.

در پایان این نشست رییس دانشگاه ایلدیر و هیات همراه با همراهی رییس و جمعی از اساتید و مدیران گروه های آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز از امکانات موجود در ساختمان تحصیلات تکمیلی این دانشکده و آزمایشگاه ها بازدید کردند.

 

 

    نظرات