نیکزاد: اعمال نفوذ یا اهمال در اجرای مقررات صنعت هوایی پذیرفته نیست

نیکزاد: اعمال نفوذ یا اهمال در اجرای مقررات صنعت هوایی پذیرفته نیست

http://www.bananews.ir/وزیر راه وشهرسازی گفت: هیچ اعمال نفوذ یا اهمال در اجرای مقررات در صنعت حمل ونقل هوایی اعم از دولتی و غیر دولتی پذیرفته نیست و همه در جهت ایمنی پرواز مردم باید تلاش کنیم .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد روز شنبه در آئین معارفه رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری و تودیع رئیس پیشین این سازمان در تالار اجتماعات شرکت فرودگاه های کشور اظهار داشت : دولت دهم ۸۰۰ پروژه مهم و در دست اقدام دارد که از این رقم ۱۴۷ پروژه مربوط به توسعه ناوگان هوایی ، فرودگاه ها ، آزاد راهها و بنادر است .

وی خاطرنشان ساخت : به عنوان وزیر راه وشهرسازی اعلام می کنم ایمنی پرواز در صنعت هوایی حرف اول و آخر است و همه برای کسب رضایت مردم در بخش صنعت هوایی باید تلاش کنیم .

نیکزاد با بیان اینکه دشمن با هدف قرار دادن اقتصاد کشور برای تسلیم ما فعالیت می کند ، گفت: جمهوری اسلامی ایران در صنعت هوایی پایداری و ایستادگی خود را نشان داد و با وجود شرایط تحریم ، عظمت کار صنعت هوایی بر همه مشخص است .

وزیر راه وشهرسازی از ذخیره ۳۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت : همه مسئولان با بهره گیری از این منابع برای صنعت هوایی موافق هستند ، اما موانع قانونی و مقررات وجود دارد که با رفع آنها از این منابع بهره گیری خواهد شد .

وی یاداور شد : سال گذشته شاهد بودیم که در موسم حج تمتع هواپیمایی عربستان از جابجایی ۵۰ درصد از حجاج ایرانی خودداری ورزید، اما فرزندان ایران اسلامی با همت و تلاش خود این مهم را به انجام رساندند.

نیکزاد ضمن تاکید بر لزوم اجرای نظارت بر عملکرد شرکت های هواپیمایی گفت : شان نظارت باید حفظ شود و ناظر هم قوی باشد و در موضع ضعف نمی تواند به وظایف خود عمل کند .

وی این را هم گفت که در حوزه نظارت لازم است افرادی به کار گرفته شوند که وامدار کسی نباشند و وظایف خود را در چارچوب قانون به شکل دقیق و قوی عمل کنند .

وزیر راه وشهرسازی در ارتباط با مساله حقوق کارکنان سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت : مشکل معیشت گریبانگیر همه کارکنان دولت است و بنده مخالف رزق و روزی کارمندان نیستم و در این جهت با درآمد حلال و مباح آنان موافقم .

وی اذعان داشت : به منظور خودکفایی در صنعت حمل ونقل هوایی کاری انجام نشده و این موضوع از گلایه های بنده از اصحاب این صنعت است و چنانچه افرادی باشند که در این ارتباط ایده ، طرح و برنامه ای دارند ، وزارت راه وشهرسازی از آن استقبال می کند .

وزیر راه وشهرسازی خطاب به رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری گفت : امکان آن را فراهم سازید تا کسانی که مایلند برای صنعت هوایی اقدامی را انجام دهند و تا مرحله ساخت هواپیما از آنها حمایت لازم را به عمل آورید و وزارتخانه نیز از این افراد استقبال می کند .

نیکزاد افزود: سال ۱۳۹۰ را بدون سوانح هوایی پشت سرگذاردیم و از خدمات رئیس پیشین سازمان هواپیمایی کشوری در این ارتباط قدردانی کرد و گفت : انتظار این است که در دوره جدید فعالیت سازمان هواپیمایی کشوری شاهد شکوفایی و اصلاح امور در آینده ای نه چندان دور باشیم .

وی در پایان از فعالیت ۳۱ ماهه رضا نخجوانی به عنوان بیستیمن رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قدردانی کرد .

همچنین حکم کاپیتان حمید رضا پهلوانی به عنوان بیست ویکمین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از سوی وزیر راه و شهرسازی تسلیم وی شد .

 

 

    نظرات