«بولوار بصیرت» در آینده نزدیک به بهره‌برداری  ...

«بولوار بصیرت» در آینده نزدیک به بهره‌برداری ...

«بولوار بصیرت» در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد/ وظایف شهرداری مشخص و در چارچوب قوانین تعریف شده است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسن موحدیان در آغاز چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به تشریح مناسبت‌های پیش‌رو پرداخت و با گرامیداشت 14 تیرماه، روز «قلم»، اظهارکرد: این روز را به تمامی نویسندگان متعهد ایران و مشهد مقدس تبریک و تهنیت می‌گوئیم و یاد و خاطره نویسندگان فقید از جمله مرحوم شهید «تشکری» را گرامی می‌داریم؛ انسان وارسته‌ای که توجه به هویت مشهد مقدس در آثار او پررنگ است.

وی افزود: در بدنه شهرداری مشهد مقدس، نویسندگان توانمندی داریم که باید تلاش کنیم استعدادهای آنها شکوفا شود و زمینه رشد آنها فراهم آید.

موحدیان با گرامیداشت روز «شهرداری‌ها و دهیاری‌ها»، گفت: شهرداری، نهادی مبتنی بر مردم و برای خدمت به مردم است؛ نکته حائز اهمیت در این حوزه این است که وظایف سایر دستگاه‌های اجرایی نباید به عهده شهرداری واگذار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر اینکه انتظارات از شهرداری باید براساس قانون و وظیفه ذاتی شهرداری باشد، تصریح کرد: در این حوزه تصور صحیحی نسبت به اختیارات و وظایف شهرداری وجود ندارد و دستگاه‌های مختلف انتظار دارند که شهرداری به تعهدات و وظایف آنها عمل کند.

موحدیان در ادامه سالروز شهادت امام‌ محمدباقر(ع) را تسلیت گفت و پیشاپیش فرارسیدن عید سعید قربان را گرامی داشت.

وی همچنین با اشاره به 14 تیرماه 1361، سالروز ربوده شدن 3 دیپلمات و یک خبرنگار ایرانی در بیروت توسط صهیونیست‌ها، اظهارکرد: از افراد شاخص ربوده شده، «حاج احمد متوسلیان» و همچنین «کاظم اخوان» خبرنگار خبرگزاری ایرنا است؛ این پرونده همچنان باز بوده و امیدواریم این عزیزان هرچه زودتر به آغوش وطن بازگردند.

موحدیان با بیان اینکه 11 ماه از فعالیت شورای ششم گذشته و در شرف یک‌سالگی فعالیت مدیریت شهری در این دوره هستیم، گفت: طی این مدت، فراز و فرودهایی داشتیم و بدنه مدیریت شهری شبانه روز تلاش کرد تا اقدامات خوبی شکل گیرد؛ نمونه بارز آن هم بازگشایی معابر پادگان ارتش بود.

وی افزود: بازگشایی شبکه معابر پادگان ارتش، خواسته چندین ساله مردم مشهد مقدس بود؛ در آینده نزدیک هم «بولوار بصیرت» در حاشیه شهر بازگشایی می‌شود که باعث تحول در این منطقه خواهد شد.

موحدیان از برنامه‌ریزی برای ارائه گزارش مختصری از عملکرد کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر در جلسات علنی پیش‌رو خبرداد و تصریح کرد: بر همین اساس در این جلسه به تشریح اجمالی اهم اقدامات صورت گرفته و سیاست‌گذاری کمیسیون «خدمات‌شهری و محیط‌زیست» می‌پردازیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: حوزه خدمات شهری مدیریت شهری در این دوره، اقدامات موثری در بحث استانداردسازی و مناسب‌سازی بوستان‌های سطح شهر داشته است؛ یکی از تاکیدات ویژه شورای ششم، توجه به ورزش و تفریح بانوان بوده که برهمین اساس، ایجاد بوستان‌های ویژه بانوان در دستورکار قرار گرفته.

موحدیان افزود: مناسب‌سازی بوستان‌های سطح شهر ویژه معلولان، ایجاد مدیریت واحد محیط‌زیست و توسعه پایدار، تهیه سند توسعه محیط‌زیست کلانشهر مشهد مقدس، ساماندهی مشاغل و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه گل‌وگیاه و ... از دیگر اقدامات شاخص صورت گرفته در مدت کمتر از یکسال اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم بازار میوه و تره‌بار مرکزی مشهد مقدس نیز هرچه زودتر به نتیجه برسد و افزود: از ابتدای فعالیت شورای ششم، سرانه فضای سبز شهری از 18.7 مترمربع به 18.9 مترمربع رسیده و 207 هکتار فضای سبز به مشهد مقدس اضافه شده است.

موحدیان با اشاره به عزم جدی مدیریت شهری برای توسعه کمربند سبز، گفت: تمامی این اقدامات با هزینه‌های زیادی محقق و اجرایی شده است؛ امیدواریم از این طریق بتوان هرروز آرامش و آسایش بیشتری را برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی فراهم آوریم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات