خزان تابستانی چنارها/ برگریزان؛مکانیسم دفاعی چنار در تنش آبی

خزان تابستانی چنارها/ برگریزان؛مکانیسم دفاعی چنار در تنش آبی

خزان تابستانی چنارها/ برگریزان؛مکانیسم دفاعی چنار در تنش آبی

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه خزان تابستانی چنارها، مکانیسم دفاعی در مواجهه با تنش آبی است، گفت: این پدیده آسیبی به چنارها وارد نمی کند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری شاهرود، مسعود عشقوی با بیان اینکه دامنه تحمل دمایی درخت چنار از 25تا 35درجه سانتیگراد است و این در حالیست که شاهرود در روزهای گذشته دمای بالای 40درجه سانتیگراد را شاهد بوده است، افزود: این دما خارج از تحمل چنارها بوده و در واکنش با تنش آبی با مکانیسم دفاعی برگ ریزان در راستای عدم تبخیر و وجود آب مورد نیاز در بافت گیاهی، چنار به مقابله با افزایش دما می پردازد.

وی ضمن بیان اینکه این پدیده آسیبی به درخت وارد نکرده و یک پدیده مقطعی به حساب می آید، ابراز داشت: چنار به دلیل دمای هوا، تعدادی از برگ های خود را از دست داده تا میزان تبخیر و تعرق را متناسب با دما پایین بیاورد و با کاهش دما مجدد شروع به باز تولید برگ های جدید می کند.

شایان ذکر است، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه برای مقابله با این موضوع دور آبیاری درختان خصوصا چنارها تا سه برابر افزایش داده ایم، اظهار داشت: 560هزار لیتر مازاد آبیاری هر روزه در مسیرهای چنارهایی است که بافت غالب کشت در منطقه به حساب می آیند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات