روایت قالیباف از سیلاب در مترو

روایت قالیباف از سیلاب در مترو

http://www.bananews.ir/این سیل می‌توانست به مراتب خسارتی بیشتر از سیل سال ۶۶ داشته باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شهردار تهران دیروز در مراسم بازگشایی خط۴ مترو گفت: حدود یک میلیون مترمکعب آب در حادثه سیلاب اخیر وارد شبکه مترو شده بود که با تلاش دست‌اندرکاران بعد از ۳۰۰ ساعت توانستیم ایستگاه‌های مترو را مجددا آماده بهره‌برداری کنیم؛ کاری که شاید خیلی‌ها گمان می‌کردند تا دو ماه آینده هم محقق نشود.

محمدباقر قالیباف ادامه داد: اگر فرصتی باشد ابعاد این حادثه باید اطلاع‌رسانی شود، چرا که این سیل می‌توانست خساراتی بیشتر از سیل سال ۶۶ که سبب حدود ۳۰۰ نفر تلفات شد به همراه آورد؛ اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و خسارت مالی آن نیز حدود ۲۱ میلیارد تومان بود که با توجه به بیمه بودن شرکت بهره‌بردار همه خسارت را بیمه می‌پردازد.

علل حادثه از دامنه‌البرز

شهردار تهران با بیان اینکه در سیلاب اخیر بلافاصله مسافران مترو تخلیه شدند و سازه مترو در اثر ورود آب آسیب ندید، تاکید کرد: «شکر عدم واردشدن خسارت جانی دراین حادثه آن است که به جای سیاسی کردن و ژورنالیستی کردن موضوع، به ابعاد آن رسیدگی کنیم. علل وقوع حادثه را باید از دامنه البرز رسیدگی کرد که با یک بارندگی سیل به راه می‌افتد. اینکه براساس قوانین و مقررات مجموعه مسیر سیلاب‌ها، مسیر رودخانه‌ها و مدیریت آن بر عهده چه کسی است، موضوعاتی است که قانون آن را با شفافیت روشن کرده و اینکه چه کسی باید حریم آنها را رعایت کند نیز کاملا مشخص است، اما در مجموع پی بردن به علل وقوع این حادثه نیاز به کار کارشناسی دارد.»

 

    نظرات