گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در دانشگاه‌های کشور

گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در دانشگاه‌های کشور

http://www.bananews.ir/مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم خبر از گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در دانشگاه‌های کشور داد و بر لزوم بهره‌گیری از فضای مجازی به عنوان مهمل مناسبی جهت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس تأکید کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جلیل دارا مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم در گفت‌وگو با فارس ضمن اعلام این خبر افزود: نام خلیج فارس، نامی برخاسته از تاریخ، فرهنگ و تمدن ماست و جایگاهی عظیم در میراث مشترک بشریت دارد لذا بزرگداشت این روز ملی امری است که می‌تواند بیشتر از هر جا در دانشگاه‌های ما انجام پذیرد.

وی افزود: خلیج فارس به عنوان منطقه‌ای حساس و استراتژیک جزء هویت ملت ایران محسوب می‌‌شود و هر ایرانی به داشتن چنین هویتی افتخار خواهد کرد. خلیج فارس برای ایران عزیز ما همواره با عزت و عظمت همراه بود و این امر از دیرباز وجود داشته، متعلق به دوره خاصی نیست بلکه همیشه این نام با عزت و شکوه برده شده است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت علوم افزود: اگر چه تلاش استکبار جهانی و در پی آن برخی قدرت‌های پوشالی برای نادیده انگاشتن این نماد اقتدار بی‌ثمر خواهد بود اما بر همه لازم است که در پاسداشت از این موهبت عزیم جدیت خود را داشته باشیم. به ویژه در فضای علمی و دانشگاهی ما که همواره در چهارچوب عقل و منطق و استدلال حافظ میراث گران‌بهای ایران اسلامی بوده است باید در این زمینه پیشگام باشد.

دارا گفت: به همین مناسبت دانشگاه‌های ما به ویژه در فضای دانشجویی و با رویکردهای علمی پژوهشی و فرهنگی اقدامات مناسبی را انجام داده است.

وی افزود: انجمن‌های علمی تاریخ و جغرافیا با پژوهش و تحقیق در این زمینه نقش مهمی در تبیین عظمت و قدمت تاریخی خلیج فارس برای دانشجویان دارند.

دارا با اشاره به بهره‌گیری از فضای مجازی به عنوان مهمل مناسبی برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس گفت: فضای مجازی با توجه به میزان اثرگذاری آن باید حداکثر استفاده از آن بشود و در این مورد نیاز است دانشجویان و دانشگاهیان با راه اندازی نهضت سایبری به حرف‌های بی‌پایه و اساس برخی از دولت‌ها پاسخ مناسبی بدهند.

وی خاطر نشان کرد: پژوهش درباره اسناد و مدارک نام خلیج همیشه فارس یکی از اولویت‌های مهم پژوهشکده‌ها و پژوهشگاه‌های دانشگاهی قرار گیرد و وزارت علوم نیز از پایان نامه‌ها و پژوهش‌هایی با موضوع مذکور حمایت خواهد کرد.

 

    نظرات