ضرورت استفاده از تجربیات کلان‌شهرهای موفق در حوزه سرمایه‌گذاری

شهردار کرمان تاکید کرد:

ضرورت استفاده از تجربیات کلان‌شهرهای موفق در حوزه سرمایه‌گذاری

شهردار کرمان، همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کلان‌شهرهای ایران در تهران را کم‌نظیر دانست و گفت: شهرداری کرمان باید از تجربیات سایر کلان‌شهرهای موفق در این حوزه بهره ببرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سعید شعرباف، در حاشیه برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کلان‌شهرهای ایران در تهران، با بیان اینکه این همایش برای نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران و ۱۱ کلان‌شهر دیگر در محل «برج میلاد» تهران برگزار شد، گفت: این همایش ویژگی‌های خاصی داشت که آن را کم‌نظیر می‌کرد؛ ازجمله پنل‌های علمی تامین مالی در حوزه مدیریت شهری بود که توسط اساتید دانشگاه و بخش خصوصی که سابقه تامین مالی را دارد، ارایه شد.

وی افزود: علاوه بر سخنرانی اشخاص کلیدی، ۱۲ مقاله عملیاتیِ خوب نیز ارایه شد که بسیار مفید بودند و مجموعه سرمایه‌گذاری شهرداری کرمان باید این مقالات را می‌شنید و بهره می‌گرفت.

شهردار کرمان، ویژگی دوم این همایش را حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه خدمات‌شهری دانست و گفت: تعدادی از این شرکت‌ها توسط دانشگاه شهید بهشتی انتخاب شده بودند که می‌توانیم در حوزه خدمات‌شهری از آن‌ها استفاده کنیم.

شعرباف، حضور برخی اشخاص را که در حوزه سرمایه‌گذاریِ شهری، صاحب تجربه یا مسئولیت بودند، به‌عنوان ویژگی دیگر این همایش دانست و گفت: در جلسات رسمی و غیررسمی، ارتباطات خوبی در حوزه‌های مختلف با این اشخاص گرفته شد.

وی با بیان اینکه این همایش فرصت خوبی بود که تلاش کردیم از آن بهره ببریم، گفت: البته سعی کردیم فقط شنونده نباشیم؛ بلکه ارایه‌دهنده هم باشیم؛ به همین جهت غرفه‌ای را برای کلان‌شهر کرمان دایر کردیم که هشت بسته از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری کرمان که مطالعات و امکان‌سنجی اقتصادی و نرخ بازگشت سرمایه آن‌ها انجام شده، در قالب نسبتاً قابل قبول ارایه دادیم.

شعرباف افزود: این اقدام جهت جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: البته حجم پروژه‌های شهرداری کرمان بیشتر است، اما هشت پروژه که کلان‌تر بود، انتخاب و ارایه شد.

شهردار کرمان بیان کرد: طی دو روز برگزاری این نمایشگاه، افرادی هم برای تعدادی از این پروژه‌ها متقاضی شدند که از این جهت فرصت مغتنمی بود.

شعرباف افزود: امیدواریم پیگیری‌های لازم را انجام داده و ثمرات حضور در این نمایشگاه را در شهر کرمان ببینیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه سرمایه‌گذاری با دو ویژگی استفاده از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه خدمات شهری و ارایه فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ۱۱ کلان‌شهر، بسیار مفید بود، گفت: برخی کلان‌شهرها، قوی، برخی متوسط، و برخی هم ضعیف شرکت کرده بودند که حضور شهرداری کرمان در این نمایشگاه، متوسط رو به بالا بود.

شهردار کرمان افزود: شهرداری‌های تهران و مشهد، جامع‌تر و بهتر بودند؛ چراکه در این زمینه سابقه داشتند و ما هم تلاش می‌کنیم از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم.

شعرباف با بیان اینکه متاسفانه تجربه شهرداری کرمان برای شرکت در چنین نمایشگاه‌ها و همایش‌هایی، ضعیف بوده است، تاکید کرد: هرچه ارتباطات در این سطح بیشتر شود، وضعیت شهرداری کرمان در حوزه سرمایه‌گذاری مطلوب‌تر خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات