کاهش ۴۱ درصدی حجم آب موجود در مخزن سد زاینده رود

کاهش ۴۱ درصدی حجم آب موجود در مخزن سد زاینده رود

http://www.bananews.ir/حجم کنونی آب موجود در مخزن سد زاینده رود در استان اصفهان، ۴۱ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، حجم آب موجود در مخزن سد زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه ۹۰) تاکنون با ۴۱ درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته به ۲۷۴ میلیون مترمکعب رسید.

این در حالی است که این میزان در دوره مشابه سال آبی گذشته ۴۶۳ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

حجم آب ورودی به مخزن سد زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۳/ ۴۷۷ میلیون مترمکعب رسیده است که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی ماقبل آن پنج درصد کمتر است.

حجم آب ورودی به مخزن سد زاینده رود در استان اصفهان در زمان مشابه سال آبی گذشته افزون بر ۹/ ۴۹۹ میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

بر اساس این گزارش؛ در زمان کنونی ۲۲ درصد حجم مخزن سد زاینده رود از آب پر شده است.

همچنین حجم آب موجود در مخزن سدهای قره آقاچ، حنا، گلپایگان و خمیران در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.

هم اکنون حجم آب موجود در مخزن سد قره آقاچ ۱۳ میلیون مترمکعب، سد حنا ۱۵ میلیون مترمکعب، سد گلپایگان ۲۹ میلیون مترمکعب و خمیران شش میلیون مترمکعب گزارش شده است.

یادآور می شود؛ حجم آب ورودی به تمام سدهای استان اصفهان به جز زاینده رود و خمیران در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

 

 

    نظرات