دستیابی ایران به فناوری طراحی هواپیماهای سنگین

دستیابی ایران به فناوری طراحی هواپیماهای سنگین

http://www.bananews.ir/وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بی تاثیر خواندن تحریم ها گفت: امروز می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم به فناوری طراحی بالگردها اشراف یافته و هواپیماهای سنگین تسلط پیدا کرده‌ایم .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار 'احمد وحیدی' این سخنان را در مراسم روز کارگر در سازمان صنایع هوایی اصفهان عنوان کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک این روز به همه کارگران زحمتکش ایران به ویژه کارگران سازمان صنایع هوایی، دریافت گواهینامه تکمیلی نوع هواپیمای گشت دریایی و گواهینامه تولید بالگرد 'شاهد' را دستاورد کار و تلاش کارگران و متخصصان افتخارآفرین صنعت هوایی کشور و گام بلندی در طراحی و تولید هواپیما و بالگرد ملی عنوان کرد.

سردار وحیدی تدابیر و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از طراحی و تولید بومی در صنعت هوایی را عامل تعیین کننده در شتاب گرفتن در این حوزه دانست و افزود: هواپیمای گشت دریایی و بالگرد شاهد که تمام استانداردهای بین‌المللی در طراحی و تولید آن رعایت شده است سند درخشان دیگری است که نشان می‌دهد، تحریم‌ها نه تنها مانع پیشرفت نشده است بلکه انگیزه متخصصان جوان و دانشمندان مجرب کشور به حدی بالا رفته است که امروز می‌توانیم با افتخار اعلام کنیم به فناوری طراحی بالگردها اشراف و هواپیماهای سنگین تسلط پیدا کرده‌ایم .

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص هواپیمای گشت دریایی گفت: این نوع هواپیما با توجه به نیازمندی های ویژه کشور، به دست کارگران عرصه علم و فناوری و متخصصان هوانوردی شرکت هسا با داشتن قابلیت‌های فراوان، همپای پیشرفته‌ترین هواپیماهای دنیا طراحی و تولید شده است .

سردار وحیدی با بیان اینکه هواپیمای گشت دریایی ۲۰ تا ۲۵ تن توسط کشورهای محدودی طراحی و تولید می شود افزود: هواپیمای گشت دریایی ساخت کشورمان یکی از ۳ یا ۴ نوع هواپیما از این مدل در دنیا است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: این گواهینامه نخستین گواهینامه‌‌ای است که در کشور برای هواپیمای ترابری سنگین صادر می‌ شود.

وی مصرف سوخت پایین و مداومت پروازی بالا، توانایی انجام انواع عملیات‌های هوایی امداد و نجات دریایی، عملیات نظارت بر مرزها برای جلوگیری از قاچاق کالا ، گشت‌زنی دریایی با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و به روز دنیا و برخورداری از مانور پذیری عالی را از ویژگی‌های مهم این هواپیما برشمرد.

سردار وحیدی با قدردانی از سازمان صنایع هوایی تأکید کرد: امروز پیشرفت، تعالی و اقتدار ایران اسلامی در گرو تلاش و کار جهادگونه دانشمندان، متخصصان و کارگران خدومی است که علم و عمل و فناوری را به هم پیوند زده اند.

وزیر دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: آنها هر روز با خلق دستاوردی جدید قلوب ملت ایران و دوستداران انقلاب اسلامی را در سراسر جهان شاد و مسرور و دشمنان را مأیوس می‌کنند .

سردار وحیدی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) و روز معلم و تجلیل از مقام شامخ آنان، گفت: همه این دستاوردها و پیشرفت‌ها مرهون زحمات و تلاش معلمان گمنام و دلسوزی است که با تعلیم و تربیت نسل جوان، ریشه‌های علم و فناوری و کار و تلاش را در کشور نهادینه می‌کنند .

وزیر دفاع ادامه داد: کارگران متخصص، مهندسان مبتکر، دانشمندان فرهیخته امروز، دانش‌آموزان کوشا و متعهد دیروز هستند که در سایه مجاهدت و همت بلند معلمان این مرز و بوم درس علم و ایمان و عمل را آموخته‌اند.

سردار وحیدی در این مراسم از کارگران و معلمان شهید کشورمان تجلیل و از آنها به عنوان الگوی نمونه برای نسل امروز و فردای کشور یاد کرد.

 

 

    نظرات