۱۰۰ فناوری نوین در ساخت و ساز تایید شد

۱۰۰ فناوری نوین در ساخت و ساز تایید شد

http://www.bananews.ir/رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تایید ۱۰۰ فناورین نوین در بخش ساختمان سازی خبر داد و گفت: با توجه به رخ دادن یک زلزله بزرگ در هر پنج سال در ایران لازم است برای تعیین فناوریهای مناسب مطالعاتی انجام شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر علیرضا رهایی عصر جمعه در سمینار استفاده از فناوریهای نوین در ساختمانها با اشاره به نقش دانشگاه ها در ترویج فناوریهای نوین در بخش سخت سازه ها افزود: با ترویج فناوریهای نوین در ساخت سازه ها و ساختمانها می توان به راحتی معایب و مزایای صنعتی سازی را مشخص کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه صنعتی سازی در کنار رعایت استاندارد از اهمیت زیادی برخودار است، یادآور شد: در این راستا در سال گذشته ۱۰۰ فناوری نوین مورد تایید قرار گرفت که این امر می تواند در مقاوم سازی ساختمانها کمک شایانی کند.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد فناوریهای نوین در بخش ساخت و ساز باید مورد بررسی قرار گیرد خاطر نشان کرد: بسیاری از این فناوریها تحت شرایط خاص کارآمد هستند ولی در برخی موارد پاسخگوی نیازهای مصرف کننده نیستند.

رهایی یکی از تکنیک های مورد استفاده در صنعتی سازی را استفاده از تکنیکهای 'پیش ساخته' عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مواردی که در سازه های پیش ساخته باید مورد توجه قرار گیرد مقاوم سازی آنها در برابر بلایای طبیعی است.

وی با اشاره به وضعیت لرزه خیزی کشور،نداشتن استاندارد برای اتصالات در ساختمانها را از مشکلات دیگر کشور در بخش ساختمان سازی دانست و توضیح داد: متاسفانه تاکنون نتوانستیم استانداردی برای اتصالات و عناصر پیش ساخته تدوین کنیم و در هر دوره با توجه به محصولاتی که از سوی کارخانه ای ارائه می شود این استانداردها تعریف شد.

 

 

    نظرات