گفته‌های تازه از فروش تراکم

گفته‌های تازه از فروش تراکم

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران که زمستان گذشته توانست سایر اعضای شورا را در مورد سوال از شهردار در خصوص نحوه فروش مجوز تراکم ساختمانی مجاب کند و قالیباف را برای پاسخ در این زمینه به شورا بیاورد به تازگی روایت تازه‌ای را از نحوه پاسخ شهردار به سوال مطرح شده ارائه کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمزه شکیب تا پیش از حضور قالیباف در شورا معتقد بود شهرداری با فروش تراکم برای خود منبع درآمد راه انداخته است اما قالیباف در شورا اعلام کرد که آنچه وی به عنوان فروش مجوز تراکم از آن یاد می‌کند در واقع نوعی حواله است که به طلبکاران مالی شهرداری داده می‌شود تا آن را از طریق بانک شهر به نقدینگی تبدیل کنند.

اما، حمزه شکیب دیروز در گفت‌وگو با مهر روایت تازه‌ای را در مورد نحوه پاسخ شهردار تهران به سوال خود مطرح کرد و در این مورد گفت: در خصوص فروش تراکم که بعدها گفته شد بگوییم «هولوگرام»، توسط چند نفر از اعضای شورای شهر به شهرداری تذکر داده شده بود. من هم در قالب تذکر مطرح کردم ولی جوابی دریافت نکردم. سپس به عنوان سوال مطرح و به هیات‌رییسه داده شد که آن را در قالب تذکر به شهرداری ابلاغ کردیم که باز هم بی‌پاسخ ماند.شکیب می‌افزاید: زمانی که این مساله به عنوان تذکر دوباره در جلسه شورا مطرح شد، شهردار تهران توضیحاتی ارائه کرد که من از نحوه عملکردشان در ارائه هولوگرام قانع شدم و به رسانه‌ها نیز اعلام کردم.وی ادامه می‌دهد: سوال من این بود که این تراکم سیار با چه سازوکاری به فروش می‌رسد و چه عواملی درگیر آن هستند و چه کسی از آن سود می‌برد که قالیباف در پاسخ به این ابهامات مسائلی را مطرح کرد که ما به فرض اینکه این گزارش‌ها درست است قانع شدیم. شکیب افزود: براساس گفته‌های شهردار فروش هولوگرام متمرکز شده و سود حاصل از آن از طریق شرکت جهان که وابسته به بانک شهر است به این بانک بر می‌گردد که درصد قابل توجهی از آن متعلق به شهرداری تهران است. بنابراین قانع شدن من دلیل بر سکوت نبود یا آنکه با رایزنی‌ها قبول کردم که این موضوع دنبال نشود.شکیب در نهایت تاکید می‌کند: معمولا من هر مساله‌ای را که مطرح می‌کنم تا زمانی که آن مساله به نتیجه برسد آن را دنبال می‌کنم و اگر جواب نمی‌گرفتم مطمئن باشید موضوع را همچنان دنبال می‌کردم.

 

 

 

    نظرات