اطلاعات معاون‌استاندار تهران از مسکن‌ویژه

اطلاعات معاون‌استاندار تهران از مسکن‌ویژه

http://www.bananews.ir/«دولت با ساخت مسکن ویژه به سمت متعادل سازی بازار مسکن در شهر تهران پیش خواهد رفت.»

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون عمرانی استاندار تهران با بیان این مطلب طرح جدید دولت در بازار مسکن پایتخت را عاملی موثر برای تبدیل رویاهای خانه‌دار شدن اقشار متوسط عنوان کرد و گفت: اجرایی نشدن طرح مسکن مهر در درون شهر تهران منجر به ارائه طرح جدیدی از سوی دولت به نام مسکن ویژه شده است.

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» از قطعی شدن محل ساخت مسکن ویژه در برخی از نقاط شهر تهران خبر داد و تصریح کرد: تهرانسر و اختیاریه مناطقی از تهران هستند که براساس اطلاعات رسیده به استانداری برای اجرای طرح مسکن ویژه انتخاب شده‌اند.

معاون استاندار تهران با اشاره به جزئیات طرح مسکن ویژه گفت: زمین‌هایی که در نواحی مختلف تهران در مالکیت دولت هستند و در واقع به عنوان زمین‌های دولتی با کاربری مسکونی تعلق دارند به این طرح اختصاص داده شده است.

او افزود: برخی از نواحی تهران همچون تهرانسر و اختیاریه تاکنون مصوبه کمیسیون ماده پنج را گرفته‌اند و آماده اجرای طرح مسکن ویژه هستند تا با قیمتی تثبیت شده از سوی دولت که مسلما پایین‌تر از قیمت بازار است به مردم تحویل داده شوند.

محمودی به اثرات احتمالی اجرای این طرح در بازار مسکن اشاره و اظهار کرد: قطعا اجرای طرح جدید دولت در بخش مسکن تاثیرگذار خواهد بود و می تواند رویای خانه‌دار شدن اقشار زیادی از مردم را به واقعیت تبدیل کند.

محمودی اضافه کرد: به طور قطع ساخت مسکن در قالب این طرح در داخل شهر تهران موجب متعادل‌سازی بازار مسکن پایتخت خواهد شد.

محمودی همچنین هزینه پایین احداث مسکن ویژه را مهم‌ترین ویژگی‌ این طرح خواند.

طرح «ساخت مسکن‌ویژه» در داخل شهر تهران به عنوان مهم‌ترین برنامه وزارت راه و شهرسازی در سال‌‌جاری در دستور کار قرار گرفته و مطابق آنچه تاکنون نهایی شده، مقرر شده است بخشی از زمین‌های دولتی داخل تهران که دارای سند مجزا و بدون معارض هستند؛ در صورتی که امکان کاربری مسکونی داشته باشند، برای احداث مسکن اختصاص یابند.

 

 

 

    نظرات