سازمان فاوا در سطح بین‌المللی نقش‌آفرینی کند

سازمان فاوا در سطح بین‌المللی نقش‌آفرینی کند

سازمان فاوا در سطح بین‌المللی نقش‌آفرینی کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حسین حسامی در مراسم گرامیداشت 22 تیرماه، روز ملی فناوری اطلاعات که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، شهردار، مدیران شهری و کارکنان سازمان فاوا شهرداری مشهد مقدس برگزار شد، اظهارکرد: فلسفه شکل‌گیری مشهد مقدس، وجود مقدس امام‌رضا(ع) است که سبب شده سالانه بیش از 30 میلیون زائر از نقاط مختلف ایران و جهان را پذیرا باشیم.

وی افزود: این فرصت، ظرفیتی ملی و بین‌المللی است و لذا تمامی فرصت‌ها و ظرفیت‌های شهری، استانی، ملی و بین‌المللی را برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران و مجاوران رضوی باید فعال کنیم.

حسامی با تاکید بر اینکه مشهدالرضا(ع) شهری مبتنی بر ارائه خدمات در حوزه زیارت و گردشگری است، گفت: اگر به شهری چون مشهد مقدس، عنوان «جهانشهر» اتلاق می‌شود، باید به سمت ایجاد زیرساخت‌های مناسب و مبتنی بر فناوری اطلاعات گام برداریم تا خدمات‌رسانی بهتری در این حوزه و از جنبه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: زمانی که از ارکان موثر خدمت‌رسانی سخن می‌گوییم، یکی از مهمترین‌‍ بخش‌ها، ارائه خدمات بهتر با محوریت فناوری اطلاعات است؛ یکی از تکالیف اصلی که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، حل مشکلات جامعه با بهره‌گیری از روش‌های فناورانه است که این مهم توسط سازمان فاوا محقق می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه مشهدالرضا(ع) یکی از شهرهای پیشرو کشور در بحث هوشمندسازی و فناوری اطلاعات است، گفت: اقدامات ارزشمندی تاکنون صورت گرفته و حرکات رو به جلویی در حوزه فناوری اطلاعات و زیرساخت‌ها داشته‌ایم ولی برای جهانشهری مثل مشهد مقدس کافی نیست و باید در مقیاس بین‌المللی نقش‌آفرینی کنیم.

حسامی با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های حوزه فناوری اطلاعات، به ویژه در حوزه مدیریت شهری و سازمان فاوا، افزود: باید توجه داشت که ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه فناوری، به مثابه هزینه نیست بلکه به چنین اقداماتی باید نگاه سرمایه‌گذاری بلندمدت داشت.

وی از اهمیت ساماندهی و هوشمندسازی سامانه‌ها و فرآیندهای الکترونیکی شهرداری گفت و تصریح کرد: این خدمات باید تجمیع و در قالب پنجره واحد ارائه شوند و مردم هوشمندسازی را لمس کنند و این هوشمندسازی به نفع آنها باشد.

حسامی با بیان اینکه «شهر هوشمند» با شعار و حرکات نمایشی محقق نمی‌شود، گفت: شهر هوشمند فرآیندی است وابسته به زیرساخت‌های مختلف و تحقق آن مستلزم برخورداری از شهروندان، مدیران و فرهنگ هوشمند می‌باشد.

وی افزود: امیدواریم به تمامی الزامات شهر هوشمند، به عنوان متولیان امر، باور داشته باشیم و شهر هوشمند در رویکرد ما قرار گیرد.

حسامی به تجاری‌سازی زیرساخت‌ها و اقتصاد دیجیتال هم اشاره‌ای داشت و اظهارکرد: در این حوزه ظرفیت‌های خوبی چون تامین مالی نوین، بهره‌گیری از روش‌های توکنایز کردن و تامین مالی جمعی و ... وجود دارد که فناوری اطلاعات به عنوان یک الزام اساسی برای اجرایی کردن آن محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حاکمیت داده و تجاری‌سازی داده‌ها، گفت: در مدیریت شهری، داده‌های روزانه ارزشمندی داریم که باید با روش‌های خلاقانه و نوآورانه توسط سازمان فاوا در حوزه های فنی و فناوری اطلاعات، مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ علاوه بر این، توسعه دیتاسنتر شهرداری را نیز مدنظر قرار داریم که امیدواریم محقق شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات