تحقق واقعی شهرداری الکترونیک در دوره ششم

تحقق واقعی شهرداری الکترونیک در دوره ششم

تحقق واقعی شهرداری الکترونیک در دوره ششم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، مجید طهوریان عسکری در مراسم گرامیداشت 22 تیرماه، روز ملی فناوری اطلاعات که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر، شهردار، مدیران شهری و کارکنان سازمان فاوا شهرداری مشهد مقدس برگزار شد، اظهارکرد: در عصر ارتباطات، اطلاعات و فناوری‌های نوین، رخدادهای مختلف زندگی با این حوزه‌ها در آمیخته شده و در وراء این تکنولوژی بدون حس، انسانی پراحساس قرار گرفته که تمام امور را راهبری می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه فناوری اطلاعات یکی از موضوعات مهم در نگاه و سیاست‌گذاری‌های شورای ششم است، گفت: سازمان فاوا و کارکنان این سازمان، امروز در قله توجهات مدیریت شهری هستند؛ با تکیه بر سیاست‌گذاری درست و اجرا باید بتوانیم این قله را به خوبی حفظ کنیم.

طهوریان‌‎عسکری از اهمیت ویژه فعالیت‌ها و اقدامات سازمان فاوا سخن گفت و تصریح کرد: اخیرا شاهد بودیم که قطع ارتباط سیستم ‌«من‌کارت» نارضایتی بسیاری در بین شهروندان ایجاد کرد؛ عکس این اتفاق نیز رخ داده و هر زمان اقدام سازنده‌ و طلایی از سوی سازمان فاوا و دستان توانمند کارکنان این سازمان رقم می‌خورد، اسباب غرور و افتخارآفرینی مدیریت شهری فراهم می‌آید.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به مهاجرت برخی از کارکنان سازمان فاوا، افزود: امروز بخاطر سهل‌انگاری، از وجود افرادی نخبه محروم هستیم و این درد بزرگی است؛ در حوزه سیاست‌گذاری مدیریت شهری باید به نحوی عمل کنیم که نوابغ و اندیشمندان حوزه آی‌تی و سایر حوزه‌ها در شهرداری بمانند و به حوزه سرمایه‌انسانی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

طهوریان‌عسکری گفت: یکی از اتفاقات خوب دوره گذشته شورای شهر، هوشمندسازی بود و شورای ششم نیز برنامه‌ریزی و توجه مضاعفی به این حوزه برای دستیابی به «جهانشهر» در بستر آی‌تی دارد.

وی افزود: اگر به دنبال اداره ارزان‌تر شهر هستیم، باید به تفکر و دانش نیروهای سازمان فاوا بیشتر از گذشته ارج بنهیم و اگر قرار است که از بستر حوزه جهان سوم، حرکت فزاینده و رو به رشدی داشته باشیم، حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را باید مورد توجه بیشتری قرار دهیم.

طهوریان‌عسکری با تاکید بر اینکه در پایان دوره 4 ساله شورای ششم، به دور از شعار و به معنای واقعی در میدان عمل، شهرداری باید در مسیر الکترونیکی شدن واقعی گام بردارد، گفت: امروز خیلی از سامانه‌ها در بستر الکترونیک مهیاست ولی جامعه مخاطب و جامعه هدف را نیز باید مورد توجه قرار دهیم تا شهروند الکترونیک هم داشته باشیم.

وی اظهارکرد: این مهم رقم نخواهد خورد مگر با اراده و عزم راسخ معاونت‌های مختلف شهرداری مشهد مقدس و از جمله معاونت برنامه‌ریزی؛ شهروندان جهانشهر برکت و کرامت باید بتوانند در عصر فناوری اطلاعات، از بستر آی‌تی نهایت استفاده و بهره را ببرند.

طهوریان عسکری در پایان با خطاب قرار دادن کارکنان سازمان فاوا، گفت: شورای شهر را در کنار خود بدانید و محکم در مسیر اهداف سازمان گام بردارد؛ مدیریت شهری در این دوره پشتیبان اتفاقات و اقدامات شماست.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات