نخستین  نمایشگاه توانمندی های بانوان شهرستان  ساری ( طهورا ) بکار خود پایان داد

نخستین نمایشگاه توانمندی های بانوان شهرستان ساری ( طهورا ) بکار خود پایان داد

برگزاری نمایشگاه در دو بخش و در فضای بازارچه سنتی بوستان خانواده

نمایشگاه موصوف  در دو بخش شامل صنایع دستی دانش آموختگان فنی و حرفه ای به همت مرکز فنی و حرفه ای شماره 3 با همکاری ادارات اجرایی شهرستان ساری و در بخش نرم افزاری و تولید محتوا به همت شهرداری ساری ، حوزه علمیه خواهران و خادم یاران رضوی شهرستان ساری  و در فضای بازارچه سنتی ودر غرفه های مجزا،دایر شده بود.

افتتاح دو پروژه فرهنگی شهرداری ساری در نمایشگاه

دو پروژه فرهنگی شهرداری ساری تحت عناوین فرهنگ سرا عفاف و حجاب که  با رویکرد مشاوره خانوادگی، پرسش و پاسخ مذهبی، نشست های اموزشی با محوریت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ، نشست های ایده پروری برای توسعه ساری ، تبیین نقش زنان در انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و عرصه سازندگی، گعده های اشتراک گذاری تجربیات مادرانه، محفل ادبی خاطره گویی، شعر و انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان،راه اندازی پویش ها و تولیدات رسانه ای  و همچنین ایستگاه مطالعه بانوان و خانو اده ( بانوی کتابخوان ) باهدف ترویج فرهنگ مطالعه، جلوه ویژه ای به این نمایشگاه داده بود.

استقبال چشمگیربازدید کنندگان و شهروندان از فرهنگ سرای عفاف و حجاب و ایستگاه مطالعه بانوان و خانواده

از عملکرد شاخص فرهنگسرا عفاف و حجاب می توان  برگزاری کارگاه آموزشی مذهبی ، مشاوره و پاسخگویی مسایل دینی اشاره کرد و طی چهار روز نمایشگاه تعداد زیادی از همشهریان ازبرنامه های فرهنگ سرا استفاده کردند.

پیشنمازی مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس :

جامعه نیاز مند گفتمان ، تفکر و الهامات ذهنی عفیفانه است

خانم پیشنمازی مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس ضمن بازدید و استقبال از این طرح  شهرداری ساری گفت :عفاف و حجاب بخشی از زندگی بانوان است و خیلی از صفات انسانی بین مردان و زنان مشترک است و این صفات هستند که نیاز به عفاف دارند.

وی به نیاز جامعه به گفتمان ، تفکر و الهامات ذهنی عفیفانه اشاره کرد و بیان داشت با توجه به ایجاد فضای اینچنینی مختص بانوان و با بهره گیری مناسب از ظرفیت بوجود آمده ، می توانیم نماد های ارزشی زن در جایگاه خانواده ، همسر داری ، فرزند آوری ،مادری را  به نمایش بگذاریم:

پیشنمازی تصریح کرد : حوزه علمیه  خواهران تمایل دارد در تعاملی داوطلبانه با مرکز اموربانوان و خانواده  طرح ها ، ایده ها ، مشاوره ، تولید محتوای کاربردی را بصورت رایگان با اعزام اساتید مجرب ،به مرحله اجرا در بیاورد.

در بخش دیگر نمایشگاه  که ایستگاه مطالعه بانوان و خانواده  که با ابتکار جالب توجه شهرداری ساری، با عنوان  خونده بیار نخونده ببر در جهت اهدای دانایی به شهروندان گام موثری برداشته که مورد استقبال اهالی کتاب و کتابخوانی واقع شد.

کانون خادمیاران رضوی غرفه برتر نمایشگاه در حوزه عفاف و حجاب

گفتنی است،  در آئین  اختتامیه ،غرفه خادم یاران کانون رضوی به عنوان غرفه برتر و فعال در نمایشگاه شناخته شد و با اهدای لوح سپاس از عملکرد مطلوب این غرفه تقدیر بعمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات