رؤیای خانه دار شدن گلستانیها رنگ واقعیت گرفت

رؤیای خانه دار شدن گلستانیها رنگ واقعیت گرفت

http://www.bananews.ir/با به ثمر رسیدن واحدهای مسکن مهر، رؤیای خانه دار شدن اقشار محروم در مناطق شهری و روستایی استان گلستان رنگ واقعیت بخود گرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) بسیاری از اقشار محروم و کم درآمد گلستان که پیش از اجرای طرح مسکن مهر، حسرت به دل برای صاحبخانه شدن بودند، اکنون برای خود سرپناهی دارند.

طبق آمار ۳۶ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سالجاری در گلستان به بهره برداری می رسد که از این تعداد ۹ هزار و ۶۷۹ واحد با سفر رئیس جمهور به استان بهره برداری شد.

در حال حاضر اگر کسی بخواهد در مناطق شهری و روستایی گلستان صاحبخانه شود با همکاری بخش های مختلف از جمله سیستم بانکی به آروزی خود خواهد رسید.

در مجموع در طول تاریخ گلستان ۴۶۸ هزار واحد مسکن ساخته شد که از این تعداد ۳۷ درصد آن معادل ۱۲۸ هزار واحد در دوران دولت نهم و دهم بوده است.

یک متقاضی مسکن مهر که همزمان با سفر رئیس جمهور به گلستان خانه اش را در کلاله تحویل گرفته است، با بیان اینکه فکر نمی کردم روزی صاحبخانه شوم، مسکن مهر را امیدی برای محرومان دانست.

وی گفت: ماهانه حدود ۱۵۰ هزار تومان باید قسط مسکن بپردازم که این مبلغ در مقایسه با اجاره بهایی که تا کنون پرداخت می کردم ناچیز است.

شهروند دیگری نیز در این مورد اظهار داشت: در صورت عدم اجرای طرح مسکن مهر باید همچنان در آروزی خانه دار شدن می ماندم، از تلاش متولیان امر در حوزه مسکن و شهرسازی قدردانی کرد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: ۳۶ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر در مرحله اتمام است که از این تعداد ۹ هزار واحد ، روستایی و بقیه شهری است.

علی نیکزاد عنوان کرد: در نیمه اول سال ۹۲ تمامی پروژه های شروع شده مسکن در استان گلستان به پایان می رسد.

وی افزود: اکنون کسی بخواهد در شهرها و روستای گلستان صاحب خانه شود با همکاری بخش های مختلف از جمله سیستم بانکی مشکلی ندارد.

وی به طرح های مسکن مهر افتتاحی در گلستان اشاره کرد و گفت: از ۹ هزار و ۶۷۹ واحد مسکن مهر سه هزار و ۲۰۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، دو هزار واحد رد بافت فرسوده و چهار هزار و ۴۴۶ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر افتتاح شد.

نیکزاد گفت: از این میزان ۲۵۰ واحد با آورده حدود هشت میلیون تومان در کلاله به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: هشت هزار و ۴۶۷ واحد مسکن مهر خود مالک هستند که در شهرهای بیشتر و کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت واقع شده اند و بهره برداری شد.

محمد تقی جوان شورابی افزود: در مجموع ۹ هزار و ۶۷۹ واحد مسکن مهر دولتی و خود مالکی با اعطای بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات بهره برداری شد.

وی اظهار داشت: پروژه ملی مسکن مهر ۹۹ ساله در ۱۸۷ هکتار از اراضی گلستان اجرا شد و اکنون با حمایت دولت در بخش مسکن و همت مسئولان استان شاهد افتتاح بخشی از آن در استان هستیم.

وی ادامه داد: از مجموع واحدهای مسکن مهر دولتی که به یکهزار و ۲۱۲ واحد بالغ می شود، ۲۴۶ واحد در شهر کلاله، ۱۷۴ واحد در تقی آباد گنبد کاووس، ۹۰ واحد در شهرستان بندرگز، ۱۲۷ واحد در سیمین شهر، ۱۹۵ واحد در گمیشان ، ۲۲۰ واحد در فاضل آباد ، یکصد واحد در گالیکش و ۶۰ واحد در مراوه تپه بهره برداری شد.

در مجموع بازسازی ۵۶ هزار و ۳۹ واحد مسکن روستایی در استان اجرایی شده است و این عملیات با اعتباری بالغ چهار هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال طی دو برنامه پنج ساله شروع شده است.

همچنین تا کنون حدود ۴۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان به بهره برداری رسیده است.

گلستان هزار روستا و ۲۵ شهر دارد.

 

    نظرات