ابعاد جدید از تغییر طرح تفصیلی

ابعاد جدید از تغییر طرح تفصیلی

http://www.bananews.ir/تغییر در طرح تفصیلی ابلاغ‌شده تهران و تردید شهروندان نسبت به نتایجی که برای استعلام کاربری املاک در سامانه طرح تفصیلی اعلام می‌شود، ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری‌تهران روز گذشته در گفت‌وگو با ‌مهر در این باره تصریح کرد: کمیسیون ماده۵ که ماشین امضا نیست تا طرح‌های ارائه شده ما را امضا کند، بلکه مرجعی برای بررسی طرح تفصیلی است و حتما نظرات خاص خود را بر اساس چارچوب‌ها و سیاست‌های کلان شهرداری‌های کشور دارد.

مجید پاکساز افزود: کمیسیون ماده۵ سلیقه‌ای تصمیم نمی‌گیرد، بلکه با در نظر گرفتن همه ابعاد حکومتی، فنی و اجتماعی نسبت به یک تصمیم اقدام می‌‌کند. حتی کمیسیون ماده۵ می‌تواند تغییر پهنه بدهد به این مفهوم که پهنه مسکونی را به پهنه تجاری یا پهنه تجاری را به پهنه مختلط تبدیل کند و می‌تواند در پهنه مسکونی میزان تراکم‌ها را کاهش یا افزایش دهد.وی همچنین تاکید کرد: طرح تفصیلی شهر تهران تصویب شده است و این یعنی اینکه با تمام چارچوب‌های فنی، مدیریتی و ملاحظات اجتماعی این طرح به تصویب مرجعی که باید این قانون را تصویب کند، رسیده است. طبیعی است یک زمان‌هایی کمیسیون ماده۵ اختیار دارد تغییراتی در طرح بدهد. البته این تغییرات دلیل دارد و اگر ایجاد نمی‌شد، جای سوال داشت. کمیسیون ماده پنج که ماشین امضا نیست تا طرح‌های ارائه شده ما را امضا کند، بلکه مرجعی برای بررسی طرح تفصیلی است و حتما نظرات خاص خود را بر اساس چارچوب‌ها و سیاست‌های کلان شهرداری‌های کشور دارد.

 

 

    نظرات