طرح تفصیلی درآمد شهرداری را تنظیم می‌کند

طرح تفصیلی درآمد شهرداری را تنظیم می‌کند

http://www.bananews.ir/معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران رونق ویژه ساخت و ساز و عدم افزایش قیمت مسکن را دو تاثیر مستقیم اجرای طرح تفصیلی جدید تهران بر بخش مسکن خواند و پیش‌بینی کرد: با توجه به رونق ساخت‌وساز، اجرای طرح تفصیلی تاثیر خاصی بر درآمدهای شهرداری تهران نخواهد گذاشت و حتی نظام درآمدی شهرداری را تنظیم می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جاوید در گفت‌وگو با سایت اطلاع‌رسانی شهرداری تهران با بیان اینکه طرح جامع و تفصیلی نگاه توسعه‌ای به ساخت‌وساز دارد از پیش‌بینی رونق ساخت‌وساز به ویژه در پهنه‌های مسکونی و کار و فعالیت با اجرای این طرح خبر داد.

او ادامه داد: تلاش شده تا ساخت‌وساز منظم و ضابطه مند شود تا اجرای طرح تاثیری بر افزایش قیمت مسکن نداشته باشد.در همین راستا رونق ساخت‌وساز به ویژه در پهنه‌های مسکونی و کار و فعالیت در طرح تفصیلی پیش‌بینی شده تا توزیع آن متناسب‌تر شود و شهروندان بهتر از این فضا بهره‌مند شوند‌.

معاون شهردار تهران با اشاره به تاثیر اجرای این طرح بر درآمد شهرداری به فروش تراکم در نظام درآمدی شهرداری اشاره کرد و گفت: فروش مازاد تراکم به معنای قبلی مفهومی‌ندارد و تراکم مجاز و پایه که مبنای رسمی ‌دارد، مطرح و تکلیف هر پهنه مشخص است.

جاوید تصریح کرد: در طرح جدید همه سرانه‌های خدماتی شکل گرفته تثبیت شده اند و در تعدادی از محورها تامین سرانه‌های خدماتی در قالب مراکز محله پیش‌بینی شده است که زمینه‌ساز تامین خدمات مورد نیاز است.

 

 

 

    نظرات