آمار بافت فرسوده واقعی نیست

آمار بافت فرسوده واقعی نیست

http://www.bananews.ir/رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران اظهار کرد: گرچه احیای بافت‌های فرسوده پایتخت در بخش سیاست‌های تشویقی موفقیت‌آمیز بوده اما به نظر می‌رسد آمار‌هایی که در خصوص نوسازی بافت فرسوده منتشر می‌شود، چندان مستند نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمزه شکیب عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با مهر تعداد واحدهای فرسوده شهر تهران را ۶۰۰ هزار واحد از دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی شهر تهران اعلام کرد و گفت: احیای بافت‌های فرسوده پایتخت در دو بخش پیگیری شد. نخست استفاده از ظرفیت‌های مردمی‌که با ارائه سیاست‌های تشویقی موفقیت نسبی در این بخش به دست آوردیم که البته کافی نبود. متاسفانه طرح‌های بخش دیگر فعالیت‌های شهرداری مانند طرح خانه‌به‌خانه، فروش متری مسکن و اوراق مشارکت موفقیت‌آمیز نبود و می‌توان گفت فعالیت خاصی در این زمینه انجام نشد.

شکیب با اشاره به آمارهایی که در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده منتشر می‌شود، افزود: این آمارها شاید در کل کشور و در برخی از شهرها محقق شده باشد، اما در شهر تهران با توجه به مستندات موجود چندان واقعی نیست. متاسفانه ما بافت‌های فرسوده‌ای داریم که علاوه براینکه فرسودگی کالبد فیزیکی شان دچار مشکل است، دچار معضلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری نیز شده‌اند. او تصریح کرد: همچنین احتمال وقوع بلایای طبیعی همچون زلزله ورود هر چه سریع‌تر مدیریت شهری به نوسازی بافت‌های فرسوده را گوشزد می‌کند.

 

 

    نظرات