انتقاد روستائیان از عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی

انتقاد روستائیان از عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی

http://www.bananews.irرئیس شورای اسلامی شهرستان قم گفت: روستائیان قم از عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی به شدت انتقاد دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان قم، علی قاسمی‌ورجانی اظهار داشت: بر اساس قانون ایجاد، توسعه، نگهداری، بهره‌برداری، بازسازی و مرمت تاسیسات مربوط به تامین، انتقال، تقسیم و توزیع آب شرب و بهداشتی، جمع‌آوری و انتقال و دفع بهداشتی فاضلاب روستاها جزو وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

وی افزود: مطالعه و اجرای طرح‌های ایجاد و توسعه تاسیسات مربوط به تامین، انتقال و توزیع آب آشامیدنی و بهداشتی روستاها، مطالعه و اجرای طرح‌های دفع بهداشتی فاضلاب روستاها و نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات مرتبط با آب آشامیدنی و بهداشتی روستاها نظیر چاه‌ها، آبگیر‌ها، تصفیه‌خانه‌ها، مخازن، ایستگاه‌های پمپاژ، خطوط انتقال، سیستم‌های کنترل و شبکه‌های توزیع از دیگر وظایف شرکت آبفار به شمار می‌رود.

عضوی شورای عالی استان‌ها با اشاره به دیگر وظایف این شرکت اضافه کرد: متاسفانه شرکت آبفار در روستاهای استان قم آنچنان که باید و شاید به وظایف خود عمل نکرده و همین امر موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده است.

وی بیان داشت: شبکه آب بسیاری از روستاهای استان قم نامناسب و فرسوده است که همین امر موجب هدر رفتن مقدار زیادی آب می‌شود.

قاسمی گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی نظارت لازم را بر نحوه توزیع و وضعیت بهداشتی آب روستاهای استان ندارد و به رغم اینکه در برخی از این روستاها کمبود آبی وجود ندارد، در ساعات زیادی از شبانه‌روز به دلیل مشکلات فنی آب قطع است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قم اضافه کرد: این شرکت نماینده فعالی در روستاهای قم ندارد تا از طریق آن بتواند بر وضعیت توزیع آب شرب در روستاها نظارت داشته باشد.

وی گفت:‌ در برخی از روستاهای استان که شرکت آبفار اصلاح شبکه را انجام داده است، به دلیل عدم بازسازی خیابان‌هایی که تخریب کرده، مشکلات زیادی را برای تردد روستائیان ایجاد کرده و همچنین چهره روستاها را نیز نازیبا کرده است.

قاسمی ادامه داد: شوراها و دهیاران روستاهای استان نیز برای بهبود این وضعیت پیگیری‌های بسیار زیادی را انجام داده‌اند که متاسفانه به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل به وجود آمده به دلیل قطع آب در کهک اشاره کرد و گفت: به رغم هشدارهایی که از سوی اعضای شورای اسلامی شهر کهک در خصوص مشکل کمبود آب در این شهر ارائه شده بود، به دلیل بی‌توجهی مسئولین، هفته گذشته شاهد اعتراض‌هایی از سوی ساکنین این شهر در خصوص کمبود آب بودیم.

رئیس شورای شهرستان قم بیان داشت: مسئولین باید هر چه سریع‌تر نسبت به انتقال آب از طرح ۸۰ روستا به شهر کهک و روستاهای اطراف آن که با کمبود آب مواجه هستند، اقدام کرده تا این مشکل برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: در بازدیدهایی که مجموعه شورای شهرستان از روستاهای استان داشته است، روستائیان از عملکرد شرکت آب و فاضلاب گلایه‌مند بوده و پیگیری این موضوع را از نمایندگان خود خواستار شده‌اند.

 

    نظرات